Se amână construirea autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani. Motivul? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va anunța abia în 2022 constructorii pentru cele trei loturi dintre Ploiești și Buzău.
La începutul săptămânii, pe 13 decembrie, trebuiau anunțați câștigătorii celor trei secțiuni de drumuri care legau Ploieștiul de Buzău, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Astfel, termenul s-a amânat pentru 2022, după cum anunță Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor.
De asemenea, nu s-au respectat termene stabilite nici pentru următoarele trei segmente dintre Buzău – Focşani – Bacău şi Paşcani, asta deși calendarul celui mai important proiect de autostradă finanțat prin PNRR prevedea ca, până în 2024, jumătate din autostradă să fie finalizată, iar în 2026 proiectul să fie gata în totalitate.
Drulă mai anunță că acest sector de 63 de km între Ploiești și Buzău a fost lansat în licitație pentru execuție în iunie, iar în septembrie s-au depus ofertele.
„Pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni. Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern. Astfel, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente”, a scris Drulă pe Facebook.
Autostrada A7 Ploiești-Pașcani va avea 320 de kilometri lungime și va costa 3 miliarde de euro. Drumul de mare viteză ar trebui să conecteze Moldova de București și sudul țării.