Schiţe: are sens Skoda Octavia Cabrio?
Malaezianul Theophilus Chin ne-a atras cu adevărat atenţia în momentul în care a modificat (în photoshop, evident) SUV-ul românesc, transformându-l în Dacia Duster Pick-up. O idee foarte bună, pe care ne aşteptăm să o vedem transpusă şi în practică de producătorul român.
Acum, însă, iată-ne martorii unei propuneri foarte ciudate: Skoda Octavia Cabrio – vezi aici schiţele. Trecând peste calitatea nu prea reuşită a imaginilor, după cum şi autorul recunoaşte, se naşte o întrebare legitimă: oare ar avea sens o astfel de versiune pentru una dintre cele mai vândute familiste din Europa?
Randările sunt evident bazate pe versiunea de top, Skoda Octavia RS, prin urmare „noul” model are o oarecare atractivitate. Pe de altă parte, Skoda Octavia este bazată tehnic pe platforma lui Volkswagen Golf. Din care mai derivă şi coupe-cabrioletul VW Eos, dar şi cabrioletul premium Audi A3 Cabrio.
Faţă de cele două modele menţionate, Octavia Cabrio ar avea avantajul atât al unui spaţiu mult mai mare pentru cei patru sau chiar cinci pasageri, dar ar putea propune şi un preţ mai accesibil. Probabil soluţia pentru acoperiş ar fi cea a unui softtop, atât din raţiuni de costuri, cât şi tehnologice.
Skoda Octavia Cabrio ar intra într-o nişă foarte interesantă de piaţă: cea a cabrioletelor ieftine, dar cu mult spaţiu pentru 5 pasageri şi un portbagaj generos. Momentan, doar Chrysler Sebring Convertible poate fi considerat ca aparţinând acestei „specii”, restul cabrioletelor mari cu patru locuri fiind maşini premium, cu preţuri de peste 40-50.000 euro.
De fapt, tot Teophilus Chin este responsabil şi pentru „decapotarea” lui Hyundai Sonata, un model care are foarte mari şanse să apară în producţia de serie. Însă, dacă modelul coreean ar putea avea parte de un succes bun peste ocean, nu la fel ar sta cazul cu Octavia Cabrio, Skoda fiind, practic, inexistentă pe continentul american, iar în Europa are notorietatea uneia dintre cele mai bune maşini de familie.