Volkswagen îl va înlocui pe Matthias Mueller din poziţia de CEO al companiei, cu directorul de brand al companiei, Herbert Diess, într-o mutare surpriză care zguduie managementul companiei, scrie Ziarul Financiar.
Board-ul companiei va vota schimbarea la sfârşitul săptămânii, potrivit surselor citate de publicaţia americană. Mueller, 64 ani, mai are doi ani de contract, el fiind directorul care a scos producătorul auto din criza generată de scandalul Dieselgate.
Marţi, la ora 18, acţiunile companiei erau în creştere cu 4,4% în urma anunţului.
Diess ocupă poziţia de director de brand de la mijlocul anului 2015, când a venit spre companie de la competitorul BMW, înainte ca scandalul Dieselgate să devină public.
„Potenţiala schimbare a CEO-ului vine ca o surpriză”, a transmis Christian Ludwig, analist în cadrul Bankhays Lampe. „Nu văd un motiv evident care să fi declanşat această schimbare”.
Mueller a avut de-a face cu una dintre cele mai tulburate perioade ale companiei. Acesta a preluat conducerea exact după ce a erupt scandalul emisiilor şi a trebuit să menţină echilibrul şi în acelaşi timp să ia cu asalt industria maşinilor electrice.
Marja de profit a companiei a crescut la 7,4% din vânzări anul trecut, în comparaţie cu 6% în 2015, când a fost lovită de criză. De asemenea, compania a reuşit să rămână cel mai mare producător de maşini.