Scandalul Diselgate declanşază noi anchete în 28 de state din UE
VW, cel mai mare producător auto european, a admis în septembrie că a manipulat testele emisiilor pentru a masca nivelul oxidului de nitrogen generat de 11 milioane de automobile diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal. Vehiculele implicate vor fi rechemate începând din ianuarie pentru eliminarea softului, iar grupul a alocat în trimestrul al treilea 6,7 miliarde de dolari pentru acoperirea costurilor, informează Mediafax.
Scandalul s-a agravat după ce VW a anunţat marţi că a subestimat consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon a circa 800.000 de vehicule, unele pe benzină, din Europa.
Comisia a susţinut într-o scrisoare că nu a avut cunoştinţă despre neregulile legate de emisiile de dioxid de carbon şi a cerut sprijinul guvernelor europene pentru a afla cum şi de ce s-a întâmplat acest fapt.
Noua maşină a Patriarhului Daniel – GALERIE FOTO
GALERIE FOTO – Cel mai luxos ARO i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu
VIDEO. După ce un biciclist în roagă să elibereze banda lui, şoferul acesta din Braşov îi arată ce poartă la el pentru „protecţie”
CE a contactat deja Autoritatea Federală pentru Transportul Auto din Germania, care este responsabilă cu aprobarea conformităţii noilor tipuri de automobile, şi a discutat această problemă cu reprezentanţii altor autorităţi naţionale, la o întâlnire care a avut loc joi seara la Bruxelles.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a confirmat existenţa scrisorii, adăugând că instituţia a cerut guvernelor naţionale să extindă investigaţiile pentru a stabili posibilele încălcări ale legislaţiei UE.
„Miza este încrederea publică. Avem nevoie de toate faptele şi de aplicarea cu rigurozitate a legislaţiei existente”, a spus purtătorul de cuvânt.
Testarea vehiculelor este făcută de autorităţile naţionale, astfel că Executivul UE depinde de instituţiile respective pentru aplicarea legilor.
Jeremy Clarkson se ţine de glume sau face o confuzie gravă? Imaginile cu noua lui maşină şi descrierea ei au aprins internetul
Supercamionul lui Ceauşescu
Apare o nouă marcă de lux, iar în spatele ei se află un constructor banal
Sistemul este criticat de ecologişti pentru că testele efectuate în trafic au arătat un nivel al emisiilor mult mai ridicat decât cel rezultat în timpul testelor de laborator.
Producătorii auto formează un lobby puternic în UE, fiind o sursă majoră de locuri de muncă şi exporturi.
Scrisoarea, semnată de comisarul pentru Industrie Elzbieta Bienkowksa şi comisarul pentru Climă şi Energie Miguel Arias Canete, care datează din 5 noiembrie, cere statelor membre să furnizeze informaţii, până la sfârşitul acestei luni, despre orice fel de dovezi sau informaţii referitoare la posibile nereguli legate de certificarea valorilor emisiilor de dioxid de carbon.
Povestea omului care a scris istorie la Dacia: torturat 14 ore de Securitate – interogat 3 zile de Renault
GALERIE FOTO Aţi mai văzut aşa ceva? ARO cu 6 uşi
VIDEO. Echipa Top Gear riscă închisoarea
Dacia Duster Army ar putea echipa forţele române. Anunţul a venit azi – GALERIE FOTO
GALERIE FOTO Mercedes GLS: S-Class-ul SUV-urilor, expus din toate unghiurile
Nu plătesc amenda de circulaţie, care sunt urmările? După cât timp îţi poate bloca statul conturile personale
GALERIE FOTO Dacia de 850 de cai-putere