Nissan a recunoscut că a falsificat date din testele privind emisiile de gaze la majoritatea fabricilor sale japoneze.
Firma nu a dezvăluit câte maşini au fost implicate, dar a declarat că testele privind nivelul de emisii şi cele privind consumul de combustibil au „fost deviate de la mediul de testare prescris”. Altfel spus, măsurătorile legate de emisiile de gaze de eşapament şi testele de economie de carburant nu au fost efectuate conform cu protocul agreat de companie.
Producătorul auto a adăugat că rapoartele de inspecţie au fost „bazate pe valori de măsurare modificate”.
Japonezii au promis că va exista o „anchetă completă şi cuprinzătoare”.
Nissan nu a dezvăluit câte maşini au fost implicate în modificarea datelor sau dacă au fost implicate vehicule fabricate în afara Japoniei.
Compania a confirmat că toate vehiculele, cu excepţia modelului sport GT-R, au respectat standardele japoneze de siguranţă. Nu a explicat de ce GT-R a fost exclus.
Autorităţile din Japonia au descoperit în toamna lui 2017 că maşinile au primit certificările finale la ieşirea din fabrică de la muncitori care nu erau autorizaţi să facă asta. Compania a oprit timp de două săptămâni producţia şi a rechemat 1,2 milioane de maşini.
Nissan a admis în toamna lui 2017 că vehiculele pe care le-a produs în ultimii trei ani în Japonia au fost certificate la ieşirea de pe liniile de asamblare de către oameni care nu erau calificaţi să acorde aceste ceritificări.