Scandal la Ford! Angajații știau că mașinile primesc transmisii defecte, scrie presa americană
Este scandal la Ford. Angajații fac declarații uluitoare în presa americană. Aceștia spun că erau conștienți că modelele Ford Fiesta și Ford Focus primesc transmisii defecte.
“Toată lumea știa despre acel defect!”, spun acum angajații. Detroit Free Press a contactat câteva persoane care au lucrat la Ford. Constructorul american ar fi trimis mașinile în showroom-uri, deși cunoștea problemele cutiei de viteze, susțin cei chestionați de publicația americană.
Ford le-a răspuns clienților supărați în vara trecută: “Articolul respectiv include concluzii care nu sunt bazate pe realitate, ceea ce poate produce confuzie în rândul clienților, cu referire la sigurața și fiabilitatea mașinilor lor. Aceștia trebuie să știe că noi cunoaștem cele două probleme de calitate și lucrăm intens pentru a le rezolva.”
“Mâinile mele sunt murdare. Mă simt oribil”, este declarația unui inginer Ford, care a lucrat la dezvoltarea modelelor Focus și Fiesta, redată de Detroit Free Press.
Angajații oferă informații care pot compromite reputația companiei: “Atunci când am ridicat mâna să vorbim, ni s-a spus să nu fim Gică contra”, este una dintre declarațiile surprinzătoare. “Oamenii pricepuți au încercat să o facă să funcționeze, dar nu poți sfida legile fizicii. Este o catastrofă mecanică!”.
Ford a introdus cutia Powershift cu dublu ambreiaj în gama Fiesta în 2011 și în gama Focus în 2012. Aceasta a rămas la Fiesta până în 2018 și la Focus până în 2019.
Mii de clienți au făcut reclamații, după ce cutia automată a trecut din Drive sau Park în Neutral, fără intervenția lor. Defecțiunea se datorează faptului că – explică un fost inginer de la Ford – s-a folosit tehnologia ambreiajului cu frecare uscată în locul celui cu frecare umedă.
“Ideea trebuia eliminată. Nimeni nu a știut cum am ajuns să o luăm în calcul, apoi să o și implementăm la Focus și la Fiesta. Dar pe durata ciclului de dezvoltare, am ajuns în acel punct din care nu ne mai puteam întoarce. Au cheltuit enorm, apoi a apărut această problemă uriașă. Cum era să o rezolvăm? Am implementat transmisia defectă, pentru că orice rezolvare avea să fie extrem de scumpă.”
Cei de la Ford îi contrazic pe jurnaliștii de la Detroit Free Press: “În cadrul companiei, nu au existat niciodată discuții referitoare la această problemă, de care nu am aflat decât mai târziu.”
Ford are pe rol nu mai puțin de 13.000 de procese cu clienții care au avut probleme cu transmisia. 1,9 milioane de plângeri au fost înregistrate la nivel global, cu privire la cutii defecte, până în luna martie a acestui an. În luna mai, constructorul american a propus soluționarea litigiilor, oferind o despăgubire în valoare de 35 de milioane de dolari actualilor și foștilor proprietari de modele Focus, produse în perioada 2012-2016 și de modele Fiesta produse în perioada 2011-2016. Instanța a hotărât că această soluționare ar avantaja compania Ford.
“Am anunțat deja dealerii și clienții, am făcut reparații și am extins garanții. Rezolvarea problemei durează mai mult decât ne așteptam”, a fost răspunsul celor de la Ford la primele articole ale seriei publicate de de Detroit Free Press.