Prezentarea flotei de 38 de autospeciale care au intrat în dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov a avut loc la sediul ISU „Dealu Spirii” din capitală, în prezenţa subsecretarului de stat Raed Arafat şi a primarului Sorin Oprescu.
Vehiculele moderne şi cu dotări de ultimă oră vor asigura intervenţiile mult mai rapide şi eficiente în zona Bucureşti şi Ilfov, ceea ce va contribui la reducerea pierderilor de vieţi omeneşti în cazul accidentelor, incendiilor şi a altor situaţii, precum şi la reducerea cu cel puţin 15% a daunelor produse. Valoarea totală a proiectului cofinanţat de UE atinge peste 8 milioane de euro, în viitor urmând a fi continuată întinerirea parcului auto al ISU în întreaga ţară.
Cele şase modele Opel Movano sunt în varianta VAN cu uşi culisabile, atât pe stânga, cât şi pe dreapta, având lungimea de 6,2 metri şi înălţimea de 2,5 metri. Ele sunt dotate cu echipamente de descarcerare Holmatro şi sunt compartimentate astfel încât să permită accesul facil pentru utilizatori, ţinând cont totodată de ergonomia maşinii şi a utilajelor.
Furnizorul celor şase autospeciale Opel Movano este Opel Rădăcini Motors, directorul general Nicolae Sorescu afirmând că „analizele organismelor germane independente au certificat Opel drept o marcă extraordinar de fiabilă, iar utilizarea modelului Movano în scopul operaţiunilor de intervenţie va garanta că echipa va ajunge în cel mai scurt timp şi în condiţii optime; suntem onoraţi ca am putut furniza aceste maşini, cu astfel de dotări speciale”.
Opel Movano oferă cea mai vastă gamă de variante de caroserii disponibilă pe piaţa de autovehicule comerciale, pentru tipuri de utilizare specifice fiecărei nevoi. Gama include versiuni panel van (disponibile în patru variante de lungimi şi trei variante de înălţimi), versiuni crew van, platforme, chassis cab şi variante crew cab, precum şi combi.
Autovehiculele sunt, de asemenea, echipate corespunzător pentru modificări sau îmbunătăţiri, iar unele versiuni speciale – precum cele cu încărcare/descărcare pe laterală şi basculantă – sunt disponibile din fabrică. Movano este disponibil în patru variante de lungime, ce extind zona de încărcare la peste patru metri lungime, şi cu un volum de încărcare mai ridicat, de până la 17 m3 în versiunea L4. Actuala generaţie include, de asemenea, variante cu tracţiune pe spate, disponibile atât cu roţi spate simple sau duble, ceea ce îi conferă o masă totală maximă de până la 4,5 tone.
Spaţiile de încărcare ale variantelor panel van oferă cel mai bun acces comparativ cu modelele concurente existente pe piaţă, uşurinţă a încărcării, înălţime până la acoperiş şi capacitate de încărcare excelente. Autovehiculul are un spaţiu util de 17 m3, cu o lungime maximă a zonei de încărcare de până la 4,4 metri. Masa maximă admisă este acum extinsă până la 4,5 tone, iar sarcina utilă maximă până la 2,5 tone, în funcţie de varianta de caroserie. Movano este, de asemenea, un candidat ideal pentru remorcare, având o capacitate de tractare de până la 3,0 tone. Masa maximă a trenului de rulare este acum de 7,5 tone.
În 2010, Opel a fost primul producător de autovehicule din Europa care a pus la dispoziţia echipelor de intervenţie, prin intermediul Internetului, specificaţiile tehnice digitale ale modelelor sale, pentru a le oferi acestora acces rapid la informaţii atunci când se află la locul producerii accidentelor rutiere. Acest serviciu, accesabil de către oricine prin intermediul portalului http://opel-rescuecard.com, are avantajul că specificaţiile autovehiculelor pot fi accesate printr-un smartphone obişnuit, direct de la locul producerii accidentelor, fapt care poate adesea salva vieţi. Acest lucru permite echipelor de intervenţie să se informeze rapid şi cu precizie asupra construcţiei caroseriei şi a amplasării exacte a componentelor importante ale autovehiculului.