Sandero RS, Sandero Cabrio și Logan pick-up apar în primele imagini randate
Sandero RS, Sandero Cabrio și Logan pick-up apar în primele imagini randate, la scurt timp după ce Dacia a prezentat noua sa gamă de modele subcompacte. Când vom putea vedea aceste modele pe șosea rămâne p enigmă însă.
Nici nu s-a uscat bine cerneala pe comunicatul de lansare al noilor modele Dacia, că fanii mărcii au încărcat Photoshop-ul și au început să se distreze desenând variante de caroserie alternative. Numai timpul va arăta dacă Dacia a fost impresionată de lucrările artistului brazilian Kleber Silva, care a imaginat deja o gamă extinsă a modelelor românești.
Românii așteaptă de foarte multă vreme un model sportiv produs la Mioveni, așa că nu este de mirare că una dintre teme este reprezentată de Dacia Sandero RS. Oricât ar părea de neverosimil, un Sandero pe steroizi ar avea șanse de realizare mult mai mari decât, spre exemplu, Sandero Cabriolet. Din spectrul mai mult sau mai puțin fezabil, același artist a mai imaginat Logan Pick-up, Logan Stepway și Logan MCV.
Ce șanse au Sandero RS, Sandero Cabrio și Logan pick-up de a intra în producție?
Spunem mai mult sau mai puțin fezabil pentru că cele mai noi informații din zona grupului Renault, din care face parte și Dacia, indică o renunțare la Logan MCV, care urmează să fie înlocuit în curând de un crossover cu ampatament extins. Pe segmentul vehiculelor comerciale, Dacia se descurcă excelent cu gama Dokker, fiind puțin probabil că se va aventura să ofere un pick-up de mici dimensiuni. Niciun alt producător nu mai produce un astfel de model azi. Chiar și pe vremea celebrului „papuc”, cei mai mulți le carosau pentru a putea transporta un volum mai mare de marfă.
Situația este similară în cazul unui cabriolet, care nu ar fi decât o risipă de resurse pentru marca românească, oricât de mult ne-am dori să vedem pe stradă o astfel de mașină. Nu același lucru s-ar putea spune despre o versiune sportivă a lui Sandero, care este mai ușor de oferit decât s-a crede. Motorul de 1,33 litri care dezvoltă 150 CP pe Duster și 160 CP în cazul lui Kadjar este compatibil cu platforma tehnică a lui Sandero și ar fi mai mult decât capabil să ofere prestații sportive.
Cu toate acestea, trebuie spus că Renault nu are niciun model de performanță în acest segment, și nu există planuri de a dezvolta unul. Prin urmare, ar fi cu atât mai dificil de imaginat că Dacia va oferi așa ceva. Dar, cum se spune, speranța moare ultima…
sursa: Autoevolution