Salonul auto de la Geneva 2007
Cind spui Elvetia, te gindesti la ceasuri superscumpe si la ciocolata de cea mai buna calitate. Dar nu numai… De mai multe decenii, Geneva este cunoscuta si pentru salonul auto care are loc aici anual si care se afla in topul celor mai tari 5 saloane ale lumii. A 77-a editie a Salonului de la Geneva si-a deschis portile pentru peste 700.000 de vizitatori si 10.000 de jurnalisti, care au avut prilejul sa vada peste 80 de premiere.
Ca o noutate pentru toti, Salonul genevez a gazduit noi expozanti, precum cei din Rusia sau China. Or fi venit sa vada daca pot concura Dacia MCV, cine stie?
Nu ca la Salonul de la Bucuresti, dar intr-o buna masura, si la Geneva am vazut multe fete frumoase alaturi de masini nou lansate. Si multi domni trasi de urechi de nevestele, prietenele sau amantele lor. De ce, nu mai spunem…
Obisnuit sa-l intilnim la fiecare editie a Salonului, Ilie Nastase era curios sa vada ce mai aduc nou bavarezii de la BMW, el fiind un mare pasionat de aceasta marca. Citiva pasi mai incolo, la standul Mercedes, am zarit mustata simpatica a lui Ion Tiriac. Era si greu sa nu-l zaresc pe fostul tenisman, mai ales ca are o statura apropiata de a mea.
Am fost foarte curioasa sa vad citeva dintre cele mai importante modele asteptate in acest an: Mazda 2, Renault Twingo, Fiat Bravo, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Citroen C-Crosser, Nissan X-Trail, Audi A5, BMW seria 5 si chiar Bentley Brooklands. Daca in primele trei masini am intrat destul de greu, din cauza habitaclului de automobil de clasa mica, am constatat ca pina la urma se poate adapta si o persoana de 1,92, chiar daca poarta fusta.
Nu dati banii pe prostii, luati Twingo la copii!
Poate asa ar trebui sa sune sloganul Renault pentru piata romaneasca. Cred ca ar fi una dintre cele mai populare reclame si, ca atare, masina s-ar vinde foarte bine. Renault a profitat de prezenta a mii de ziaristi pentru a lansa cu surle si trimbite noul Twingo, realizat sub directa indrumare a presedintelui Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn. Daca stai si te gindesti ca traficul cotidian devine un iad pe zi ce trece, te orientezi repede spre o masina mica si ieftina, de oras. O varianta si mai ieftina ramine metroul sau mersul pe jos.
Nici Citroen nu lasa garda jos si prezinta C-Crosser, un 4×4 ce va fi lansat in Europa in aceasta vara. Noul model pare pregatit pentru orice tip de drum, gratie tractiunii integrale. Constructorul francez lauda aceasta masina ca fiind extrem de dinamica si avind un confort superior si o motorizare diesel performanta. Primul lucru care se vede este bineinteles designul, iar din acest punct de vedere masina arata foarte bine. Ramine insa s-o vedem si cum se comporta la test.
Marea surpriza, pentru mine, a ramas Dacia. Bine, vor spune unii, “dar ce-i cu Dacia, ce, a mai venit cu ceva nou?”. Ei bine, poate nu Dacia, dar un constructor francez, pe numele sau Heuliez, s-a prezentat in fata publicului din Geneva cu a noastra Dacia Logan MCV aproape complet schimbata. In urma operatiilor estetice facute de Heuliez la fabrica din Slovacia, MCV-ul botezat acum Edelweiss este aproape de nerecunoscut. Are acoperis retractabil, scaune imbracate in piele si o deschidere a hayonului care iti permite sa introduci in spate un scooter, un ATV, motociclete sau placi de surfing.
In concluzie, Salonul de la Geneva ramine cel mai cochet si mai bine organizat din seria saloanelor anuale cu raspindire planetara. Daca Geneva ne arata ca un asemenea salon poate functiona ca un ceas elvetian, noi sintem curiosi sa vedem cum se va desfasura Salonul de la Bucuresti, din octombrie.