Ford a prezentat în cadrul SEMA Show din Los Angeles Mustang Lithium, un prototip cu propulsie electrică realizat în parteneriat cu Webasto. Chiar dacă Mustangul electric nu va intra vreodată în producția de serie, Ford dorește să ne facem o idee despre viitorul modelelor de performanță ale gamei sale.
Prototipul prezentat la SEMA nu special doar pentru că este un Mustang electric, ci și pentru că Ford și Webasto au luat decizia de a monta o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte, ceva ce nu are niciun model cu propulsie electrică din lumea. Exponatul, care a atras privirile vizitatorilor de la SEMA Show, este mai mult decât un prototip, urmând să fie folosit pentru testarea tehnologiilor de control al bateriilor și al temperaturii pe care Ford și Webasto le dezvoltă pentru segmentul mobilității electrice.
Ford Mustang Lithium are un motor electric dual produs de Phi-Power AG care este alimentat dintr-un sistem electric de 800 de volți dezvoltat de Webasto. Sistemul produce 900 CP și 1.355 Nm, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru a păstra aura de muscle car a lui Mustrang. Ford evidențiază unicitatea cutiei de viteze manuale cu șase trepte.
Într-adevăr, mașinile electrice au în general cutii de viteze cu o singură treaptă. Practic, nu există necesitatea de a avea mai multe trepte de viteză, pentru că motoarele electrice dezvoltă constant cuplul maxim, de la 0 rpm la turația maximă. Includerea unei cutii manuale cu șase trepte reprezintă în acest caz un omagiu adus spiritului Mustang și plăcerii de a schimba treptele într-o mașină cu trei pedale.
Sistemul electric de 900 de volți este la fel de neobișnuit, deocamdată doar Porsche Taycan având ceva asemănător. Cele mai multe mașini cu propulsie electrică aflate în prezent pe piață au un sistem electric la 400 de volți. Tensiunea dublă ar permite timpi de încărcare mici, în condițiile unei puteri de încărcare de peste 250 de kilowați. În cazul lui Taycan, acest lucru înseamnă o încărcare de la 5% la 80% în mai puțin de 25 de minute.