Compania auto chinezească BAIC (Beijing Automotive Industry China) a achiziţionat drepturile de utilizare a tehnologiei penultimei generaţii Saab 9-5 (1997-2009) de la General Motors în 2009, iar acum au lansat pe piaţa locală un 9-5 cosmetizat, sub numele de BAIC Senova D.
Faţă de modelul original, Senova D are un aspect schimbat la nivelul detaliilor. Partea frontală mizează pe o grilă diferită, în timp ce blocurile optice au un design care ne duce mai mult cu gândul la modelele Mercedes-Benz (mai ales prin plasarea în partea superioară a baghetelor LED).
Şi partea din spate a suferit o cosmetizare, cu stopuri oarecum în stil Citroen C5. Versiunea de top are partea inferioară a spoilerului dominată de un generos difuzor aparent, care încadrează două perechi de evacuări rotunde, tabloul fiind completat de un mic eleron pe capacul portbagajului.
Şi partea laterală a maşinii este diferită de a lui Saab 9-5, muchia mediană fiind mai pronunţată, iar aspectul uşii spate aminteşte destul de bine de soluţia găsită pentru… noua generaţie Skoda Octavia.
Evident, şi interiorul este schimbat faţă de al lui 9-5: BAIC Senova D mizează pe un stil simetric, consola fiind dominată de un display generos, cu butoane plasate pe lateral (în stilul regăsit pe VW Passat). Chinezii dovedesc, însă, şi originalitate, datorită ideii inedite de amenajare a butoanelor din zona schimbătorului.
Noua berlină chinezească păstrează gabaritul lui Saab 9-5, precum şi motorizările turbo ale suedezilor: 1.8t de 174 CP, 2.0t de 201 CP şi 2.3t de 247 CP. În viitor, BAIC Senova D va fi disponibil atât cu un 2.3t de circa 300 CP, dar şi într-o versiune cu sistem de propulsie strict electric.
Ce părere aveţi despre ”reciclarea” chinezească a lui Saab 9-5?
P.S.
Pentru ca noul BAIC Senova D să aibă un succes cât mai bun, oficialii chinezi au apelat chiar la Nicholas Cage pentru a face reclamă maşinii. Iată mai jos filmuleţul ”Town of Car Legends”: