Câţi dintre voi aţi mers cu duba? Hai, fiţi sinceri. Măcar o data la băieţie să duceţi o canapea sau un frigider. Ştiţi regulamentul de ordine interioară. Trei în faţă, îmbrăcaţi la trening, muzica tare şi geamul deschis pentru fluierături prompte după minijupe.
Ştiţi care e culmea? Că te înţelegi mai bine cu şoferii de dube în trafic şi te respectă mai mult decât bizonii cu S-uri şi şeptari. Pentru că de cele mai multe ori, omul simplu cu cei 7 ani de acasă demonstrează o inteligenţă şi o civilizaţie superioară combinatorilor. Nimeni nu ar trebui să te condamne pentru genul de muzică pe care îl asculţi sau pentru felul în care te îmbraci. Aşa că, lăsaţi fiţele! Şoferii de dube sunt oameni ca oricare alţii şi merită acelaşi respect. La fel cum printre cei cu maşini scumpe sunt oameni de ultima speţă, aşa sunt şi printre şoferii de dube, lichele. Nu înseamnă însă că toţi sunt o apă şi un pământ. Gata că le-am ridicat prea multe statui şi pe urmă şi-o iau în cap.
Azi, să fii şofer de dubă este un avantaj în trafic (în afară de parcare). Stai sus, vezi tot traficul, iar dubele Mercedes, spre exemplu, sunt dotate ca o maşină premium. Au în ele tot ce vrei, mai ales spaţiu. Iar noul Sprinter, cel care se va lansa în februarie 2018 – conform motorauthority.com – va fi vis.
Are sisteme pentru cuantificare a curselor şi unelte care înlesnesc comunicarea cu dispecerul. Asta vorbim strict pentru flotele organizate. Printre sistemele de siguranţă active şi pasivă în timp real vor fi toate cele nou-scoase de Mercedes. Aici intră alerte şi preluarea controlului automat la diverse manevre în trafic (evitarea coliziunilor la viteze mici, păstrarea culoarului de mers, cruise control adaptive etc.).
Mercedes nu a dat încă detalii tehnice despre motoare şi dinamică. E clar însă că meseria de şofer de dubă e inifinit mai respectată de către producătorul german care-l consider la fel de important ca pe un proprietar de o maşină normală. De acum, şoferii de dubă vor avea un confort la cel mai bun nivel Mercedes.
Autor Alexandru Banu