S-au împlinit 20 de ani de la lansarea BMW Z8, un roadster simbol modern care i-a impresionat profund pe iubitorii de decapotabile. Modelul a fost proiectat de faimosul designer Henrik Fisker şi continuă tradiţia legendarului BMW 507 din 1956, creat de Albrecht von Goertz (1914-2006).
Sub numele de cod BMW Z07, lumea a cunoscut prima dată BMW Z8 sub forma unui concept prezentat la Salonul Auto de la Tokyo, în 1997. Abia la ediţia 1999 a Salonului Auto de la Frankfurt avea să vină momentul în care BMW prezenta şi versiunea de producţie. Finalul secolului XX avea să aducă lansarea pe piaţa mondială. Toate exemplarele au fost fabricate manual de către specialiştii uzinei din München (Germania).
Printre caracteristicile sale principale s-a remarcat şasiul cu numeroase componente din aluminiu și motorul aspirat V8, cu o capacitate de 4,9 litri, ce dezvolta 400 CP, susţinut de o transmisie manuală cu şase trepte. La acea vreme, acesta era cel mai puternic motor de serie pe care BMW îl avea în portofoliu şi, desigur, BMW Z8 îl merita cu prisosinţă.
Toată puterea era transferată către puntea spate şi a fost gestionată de Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) şi un diferenţial autoblocant. Mai mult, BMW Z8 a fost primul automobil european care a oferit standard anvelope Run Flat pe jante de 18 ţoli şi avea control al presiunii în pneuri, o tehnologie inovatoare pentru acel moment. BMW Z8 ofera o aceeleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde, iar viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h.
BMW Z8 a apărut în filmul „The World Is Not Enough”, în 1999. În plus, sportivitatea ridicată şi tehnologia de avangardă au făcut ca BMW Z8 să fie Safety Car în sezonul 2002 al Campionatului Mondial de motociclism viteză.
Un total de 5.703 de unități BMW Z8 au fost fabricate între 2000 și 2003 la o unitate de producție dedicată specială pentru acest vehicul la uzina BMW din München.