În 1925 a început totul. Acum aproape 100 de ani. De atunci şi până azi, e sinonimul limuzinei impecabilo-perfecto-ideale. Phantom al VIII-lea din familia regală Rolls Royce e astăzi aici. Acelaşi stil absolut, aceeaşi eleganţă copleşitoare. Şi un producător german în spate care respectă blazonul. Aici nu poţi să dai înapoi şi să judeci cost-efficient. Aici pui tot ce ai mai bun pe lume şi vinzi la cel mai mare preţ. Foarte mari modificări nu sunt. Modificări ar înseamnă să modifici mai mult ca perfectul şi nu are sens să rişti.
Emblema Spirit of Ecstasy e cu 1 cm mai sus pe grila puţin mai mare. E pentru prima oară însă când grila e integrată în ansamblul feţei, ca totul să pară mai aerisit şi mai simplu. Farurile cu tehnologie laser bat până la 600 de metri şi Rolls spune că sunt cele mai performante din lume. E adevărat că Audi se laudă cu vreo 700 de metri pe noul A8. Designerii afirmă că Rolls are cele mai mult şi mari segmente de inox (oţel inoxdiabil). E oarecum normal la dimensiunile maşinii. Roţile sunt pe 22 de inci.
O limuzină Rolls e în primul rând un confort absolut înăuntru. Acolo unde scaunele au acum panouri de lemn sub care sunt măsuţele pentru mâncat şi unităţile infotainment individuale. Pentru şofer sunt display-uri de 12.3 inci diagonală, un ceas clasic şi finisaje din lemne complementare cromatic.
Noul Rolls Royce (al 8-lea) are 130 de kg de material şi două straturi de 6 mm de “glazură” pentru antifonare care acoperă toată maşina. Astfel, zice Rolls, are cea mai silenţioasă maşină la ora asta. Şi substanţele sigilante reduc zgomotul cu 9 decibeli. La 100 km/h, maşina este cu 10% mai “tăcută” decât a şaptea generaţie.
Motorul este un nou V12 biturbo de 6.75 litri. Scoate 565 de cai putere, iar cuplul e de 900Nm. Cutia de viteze e automată cu 8 trepte. Şasiul e din aluminiu, dedicat acestei limuzine şi se numeşte Arhitecture of Luxury.
Cu 30% mai rigidă decât ceea ce a folosit BMW pentru Rolls până acum, şasiul o să fie şi baza modelelor Ghost, Wraith, Dawn şi eventualul Culinan (primul SUV din istoria mărcii).
Bineînţeles că suspensia autoajustabilă în timp real face milioane de calcule pe sceunde în funcţie de variabile dinamice pentru confortul celor din maşină.
Restul e siguranţă totală şi un preţ cu multe zerouri. Va fi comunicat o dată cu lansarea oficială de la Salonul Auto Frankfurt 2017.
ROLLS ROYCE PHANTOM (GALERIE FOTO)