Joi s-a deschis circulația pe noua secțiune cu patru benzi de la Tălmaciu, pe DN7. Lucrările au început în septembrie 2020.
Zona dealului Tălmaciu de pe DN7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu este considerată un punct negru pe harta rutieră a României, din cauza numeroaselor accidente petrecute aici. Lărgirea drumului la patru benzi pe o secțiune de 2,3 kilometri ar trebui să elimine acest punct negru. La capătul a mai bine de un an de lucrări, secțiunea dintre Boița și Tălmaciu a fost deschisă joi circulației, anunță Turnul Sfatului.
În zona în care sunt separate căile de circulație a fost ridicat și un impresionat zid de sprijin: unul lung de 176 de metri și cu o înălțime maximă de aproape 14 metri. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor a avut o valoare inițială de aproximativ 22 de milioane de lei.
Primele filmări de după deschiderea circulației pe noul sector, postate pe Youtube de Radu Ignat, arată că pe sensul spre Sibiu s-au format deja cozi importante. Explicația ar putea fi lucrările de asfaltare din zona Tălmaciu, care afectează fluența circulației.
Segmentul dintre Tălmaciu şi Boiţa face parte dintr-un proiect mai amplu pentru lărgirea carosabilului între limita cu judeţul Vâlcea (Câineni- Lazaret) şi intersecţia cu DN 1 de la Veştem. În 2016, pe segmentul dintre Lazaret şi Boiţa (4 km.), în zona Turnul Spart s-au făcut lucrări de consolidare şi lărgire la trei respectiv patru benzi.
Pe DN 7 Valea Oltului, pe același sector dintre Tălmaciu şi Boiţa, la finalul anului viitor se va realiza şi conexiunea cu primul lot al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti. Tronsonul Sibiu – Boiţa (13 km), unde lucrează constructorul PORR din Austria, a depăşit stadiul fizic de 50 % şi ar putea fi deschis în decembrie 2022. Descărcarea din autostradă în DN 7 este prevăzută printr-un sens giratoriu clasic, cu diametru de 47 de metri.