După reluarea producției autoturismelor Lada și Moskvitch, Rusia vrea să înceapă să producă din nou și mașini Volga, chiar de anul acesta.
Ministrul rus al industriei și comerțului, Denis Manturov, a anunțat că se va relua producția mașinilor Volga.
Celebra marcă rusească era la modă și printre demnitarii români înainte de 1989. Aspectul robust o făcea ușor de recunoscut, dar noile modele s-ar putea să nu preia foarte multe din vechiul design.
Întrebat despre starea industriei auto din Rusia, ministrul industriei a detaliat pentru agenția de presă planurile de reluare a producției mașinilor Volga.
„Toate acordurile sunt în stadiul final. Lucrările se desfășoară fără oprire de la anunțarea acestei decizii, adică din mai 2023. Prin urmare, pornim de la faptul că la mijlocul anului ar trebui să înceapă producția acestei mașini”, a răspuns el, scrie HotNews.
Demnitarul a confirmat totodată că noile Volga vor fi produse cu ajutorul unor „parteneri străini”, fără a intra în detalii.
Producția ar putea fi reluată chiar de anul acesta, a spus demnitarul rus.
Rusia a reluat în 2022 și producția modelului Lada cu ajutorul unor companii din China. Acestea se fabrică în fosta uzină Renault de la Moscova, unde înainte de începerea războiului din Ucraina erau construite și mașini Duster și Sandero.
Acum, statul rus promite mașini Volga cu un design modern. Manturov a dat asigurări că noile modele vor avea „un aspect absolut modern”. Dar logoul (o căprioară) va fi păstrat.
„În ceea ce privește grilajul radiatorului, probabil că există un fel de replică ce amintește de mașinile anterioare”, a mai spus Manturov.
Rusia a produs ultimele mașini Volga în 2005, iar uzina auto GAZ s-a axat pe producția de camioane și dube.
Automobilul a simbolizat mult timp grandoarea Uniunii Sovietice. Rușii au investit puternic în această mașină în timpul Războiului Rece pentru a-i impresiona pe occidentali.
Cetățenii URSS spuneau, în mod ironic, că Volga este „Mercedesul rusesc”. Dar în rândul nomenclaturii sovietice ea era mai degrabă alegerea oficialilor de partid de rang mediu. De aceea mai era poreclită și „Lada bogatului”.
Volga era cunoscută pentru penele sale repetate de motor și pentru că nu era deloc fiabilă. Însă mașina îi dădea proprietarului, mai ales dacă dispunea de un șofer, un sentiment de superioritate socială.
După destrămarea URSS în 1991, Volga a devenit o mașină total demodată în comparație cu modelele străine de import. Ceea ce a dus la scoaterea ei din fabricație.