Rușii își îndreaptă atenția către piața second-hand din cauza prețurilor mașinilor noi
Rușii se uită din ce în ce mai multă către piața mașinilor second-hand. Date fiind prețurile enorme și disponibilitatea slabă a mașinilor noi, oamenii se orientează către alternative mai accesibile.
Achizițiile de mașini noi în Rusia s-au redus cu peste jumătate anul trecut. Industria auto resimte puternic întreaga forță a sancțiunilor impuse de occident din cauza conflictului din Ucraina. Producția internă de automobile a scăzut, iar prețurile mari forțează cumpărătorii să se îndrepte către alternative mai ieftine.
Conform Reuters, în timp ce analiștii continuă să dezbată eficacitatea generală a restricțiilor economice asupra Rusiei, nu poate exista nicio îndoială că au lovit puternic industria sa auto, care depindea în mare măsură de producătorii străini și de piese importate. Achizițiile de mașini noi au scăzut cu 52%, până la 1,5 trilioane de ruble (19,2 miliarde de euro) anul trecut, în timp ce numărul de mașini noi vândute a scăzut cu 59%. De asemenea, producția de mașini a scăzut la cel mai scăzut nivel de la prăbușirea Uniunii Sovietice din 1991. Acest lucru are loc deoarece producătorii auto occidentali au oprit producția și au vândut fabricile pe care le aveau în Rusia.
Vânzările de mașini noi au scăzut dramatic, iar oamenii se uită către alternative second-hand
Cheltuielile totale pentru autoturisme noi și second-hand au scăzut cu peste 15% în 2022, deoarece inflația a dus la creșterea prețurilor și a dus la scăderea nivelului de trai, arată datele agenției de analiză Autostat, în ciuda unei creșteri de 14% a cheltuielilor pentru mașinile uzate. Acest lucru a dus la situația în care mașinile uzate să reprezinte aproape trei sferturi din toate mașinile vândute, în creștere de la 55% în 2021.
„Banii au intrat pe piața de mașini second hand pe măsură ce prețurile la mașinile second-hand s-au menținut, în timp ce, în același timp, structura pieței de mașini noi s-a schimbat semnificativ”, a declarat directorul general al Autostat, Serghei Udalov, pentru Reuters.
„Mașinile Lada de buget și mașinile chinezești cu prețuri de 2 milioane de ruble și mai mult rămân, în timp ce mărcile premium au plecat aproape complet”, a mai spus el.