Rusia autorizează producția de mașini noi fără airbag-uri sau ABS
Guvernul rus a publicat un regulament tehnic simplificat pentru certificarea mașinilor în Rusia. Acesta permite să fie fabricate mașini cu norma de poluare Euro0 și fără airbaguri. Ordonanța este valabilă până la 1 februarie 2023.
Acum, mașinile din Rusia pot fi fabricate cu motoare din diferite clase ecologice, fără sistemul ABS care împiedică blocarea roților, precum și sistemul ESP de control al stabilității vehiculului.
În plus, în conformitate cu noul document, nu este necesară instalarea de airbag-uri și dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranță, iar sistemul ERA-GLONASS poate să nu aibă funcția de funcționare automată după un accident.
Primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a informat despre reluarea producției de mașini sub brandul istoric Moskvich la fabrica Renault. Acesta a mai spus că în viitor compania va produce vehicule electrice.
Rusia a naționalizat uzina Renault
Acestea vor fi construite doar cu piese fabricate de Rusia, prin urmare mașinile vor fi la fel de simple ca in anii 90. Lada Granta va pierde unul sau doi senzori de oxigen, care vor aduce mașinile în ceea ce privește emisiile la normele de poluare Euro2. Sedanul Lada Granta este un model al AvtoVAZ dezvoltat in colaborare cu Renault pe platforma Lada Kalina.
Rusia a naționalizat o fabrică importantă care a aparținut Renault și intenționează să o folosească pentru a reînvia celebra mașină Moskvitch din epoca sovietică.
Acesta este primul transfer major de active private în mâinile statului, după ce oficialii ruși au amenințat că vor naționaliza întreprinderile occidentale care încetează operațiunile din cauza invaziei Moscovei în Ucraina.
„Am decis să reluăm producția sub marca istorică Moskvitch. Vom deschide o nouă pagină în istoria lui Moskvitch în 2022”, a anunțat primarul Moscovei, Serghei Sobianin.
Acesta spune că va păstra „majoritatea” angajaților și subcontractanții fabricii Renault.
Uzina de automobile din Moscova, fondată în 1930, a început să asambleze celebrele modele Moskvitch în 1947, la finele anilor 1980 devenind unul dintre cei mai mari producători auto sovietici, cu o producţie de 4 milioane de maşini.