Run Dry Traction System, soluția salvatoare împotriva acvaplanării

Publicat: 25 10. 2021, 18:41
Actualizat: 25 10. 2021, 18:50

Fenomenul de acvaplanare ar putea deveni istorie datorită unui nou sistem inteligent de siguranță activă, denumit Run Dry Traction System (RDTS).

Acest sistem se află în plin proces de dezvoltare la Universitatea din Coventry (Anglia), iar cercetătorii de aici susțin că invenția lor va fi capabil să ajute mașina să nu mai piardă tracțiune atunci când se rulează cu mare viteză pe un drum acoperit cu apă.

Știm cu toții că fenomenul de acvaplanare își face apariția în momentul în care între anvelopele mașinii și carosabil se acumulează o peliculă de apă, care uneori este de 2-3 mm.

Deoarece canelurile pneurilor nu mai pot disloca suficientă apă de pe carosabil, se va pierde din aderență, iar șoferul va pierde controlul asupra autovehiculului, nemaifiind capabil să accelereze, să vireze sau să frâneze.

Cum funcționează tehnologia RDTS?

Britanicii susțin că principiul de funcționare al noului sistem Run Dry Traction este pe cât de simplu, pe atât de eficient.

Astfel, în clipa în care va detecta pericolul pierderii de aderență, noul sistem de siguranță va pulveriza în fața roților un lichid vâscos, care va împiedica acumularea de apă între anvelope și carosabil și, implicit, apariția fenomenului de acvaplanare.

Un astfel de sistem inteligent ar putea să facă diferența dintre viață și moarte fiind capabil să ajute autovehiculele să se oprească în condiții de siguranță în condiții dificile de drum. De aceea suntem atât de dornici să continuăm procesul de dezvoltare al acestui concept”, a declarat Mike Blundell, profesor de dinamica autovehiculelor în cadrul Universității din Coventry.

Testele preliminare arată că RDTS va putea reduce timpul necesar unei mașini să se oprească cu până la 60%. Distanțele de oprire sunt, de asemenea, reduse cu 3-5 metri la viteze cuprinse între 90 și 115 km/h. Totodată, potrivit unor prime estimări, tehnologia RDTS va fi capabilă să reducă numărul de accidente cu până la 10% la nivel global.

Mulțumiți de rezultatele primelor teste, cercetătorii britanici analizează deja posibilitatea introducerii în producția de serie a noului RDTS. De altfel, au avut loc discuții cu mai mulți producători auto din Marea Britanie, care s-au arătat extrem de încântați de această nouă soluție tehnologică.

Echipa din spatele RTDS a anunțat că se fac deja cercetări suplimentare pentru a aduce îmbunătățiri acestei tehnologii.

Sursa: RDTStech.com