Roţi cu leduri, căşti “invizibile” şi Facebook în bord (40 POZE)
Formula 1 e plictisitoare, repetitivă, aceeaşi de prea mulţi ani. Formula 1 se transformă. Nu mai sunt luptele antologice roată la roată pe care le vedeam acum 20 de ani. Ecclestone nu mai e, totul se schimbă. Şefii Marelui Circ sunt conştienţi că a dispărut Circul, ceea ce ţinea omul lipit de ecran 70 de tururi. Deşi au apărut circuite în plus, spectaculoase şi construite în cele mai exotice locuri cu oceane şi palmieri, ceva lipseşte.
Interacţiunea lipseşte, e răspunsul Renault dacă i-am întreba „ce faceţi ca să ne blocaţi din nou în faţa unui ecran 2 ore în fiecare duminică, indiferent de oră?”. Omul vrea să vadă mai mult din ceea ce se întâmplă şi nu vede. La Salonul Auto de la Shanghai, Renault a expus noul monopost de F1, un concept pentru anul 2027. R.S. 2027 Vision e ceea ce vrem. Vrem o cască şi un cockpit transparente ca să observăm reacţiile piloţilor când apasă G-urile pe umerii lor, vrem leduri pe jante care afişează informaţii în timpul cursei şi vrem un display pentru pilot pe care el vede în timpul cursei clasamentul într-un top pe social media, după likes & shares. Va exista un tip limitat de interacţiune – dar va exista – între pilot şi fanii care îl vor vedea probabil ca pe o hologramă în living.
Monoposturile viitorului vor avea – după concepţia Renault – cel mult 600 de kg şi dublu cai putere (1.300). Vor fi mai uşoare şi vor zbura pur şi simplu pe circuit. Acum au aproape 800 de kg şi “numai” 900-950 de cai. Toată puterea din 2027 va veni dintr-un hibrid V6. Motorul electric va sta pe faţă şi va transforma maşina într-un 4×4, sistemul KERS (boost de putere pe distanţe scurte) va oferi un surplus de 650 de cai, iar roţile spate vor vira şi ele pentru o înscriere mai bună pe trasă. În final, pentru că resursele din mişcare vor fi alimentate din ce în ce mai mult de motorul electric, rezrvorul de benzină va fi limitat la 60 de kg, comparativ cu 105 cât are astăzi. Suntem gata pentru spectacol.
MONOPOST F1 RENAULT 2027 (40 POZE SF)