El este regele limuzinelor. Nici nu știe câte are. “Vreo 30”, spune fără să se gândească prea mult. “Fără cele care sunt abandonate pe câmp.”
Mașinile lui Daniel Savin au proporții intimidante și motoare colosale. Mai multe Cadillac-uri, Lincoln-uri, un Rolls-Royce, zac abandonate pe câmp și arată deplorabil. Multe dintre ele sunt la vânzare pe site-urile de profil cu titlul „Dezmembrez…”, în căutarea unor amatori care au nevoie de piese.
Cel mai îngrijit automobil din parcul auto de pe câmp este un Cadillac Eldorado, cu care Daniel Savin merge din când în când. Cabrioletul alb a văzut lumina zilei în 1976. Are motor V8 de 8,2 litri pe benzină (da, ați citit bine, 8,2 litri), care dezvoltă 192 de cai putere și un cuplu de 488 Nm. Unitatea este cuplată la o transmisie automată cu trei rapoarte. 120 km/h este viteza maximă a mașinii americane, vedeta celui mai recent vlog pe canalul de YouTube Mihai Avrigeanu.
A cumpărat-o pentru că era ieftină și pentru că era deja înscrisă ca vehicul istoric, așa că nu este nevoit să plătească impozit. Pentru motorul uriaș, impozitul l-ar fi falimentat. Și mai e ceva care l-ar putea falimenta. Este și motivul pentru care rar mașina iese la plimbare. Consumă aproximativ 35 l/100 km.
2.000 de euro l-a costat mașina, în urmă cu doi ani, atunci când a cumpărat-o. Avea cutia defectă, dar acum merge ceas. Încă are parbrizul spart.
A investit ca să o facă să arate decent. A vopsit pielea crem de pe scaune și cea roșie care îmbracă bordul. Inserțiile din lemn și butoanele cu finisaje cromate subliniază eleganța unui model care și-a trăit anii de glorie în urmă cu jumătate de secol. Oglinzile perfect dreptunghiulare flanchează o siluetă angulară.
Cadillac-ul alb, cu o lungime de 5.692 milimetri, o lățime de 2.027 milimetri și cu ampatament de 3.208 milimetri, este o arătare când iese la plimbare pe drumuri de țară.
Are literele „VIP” la numărul de înmatriculare, așa cum au mai toate vehiculele de închiriat la ocazii speciale. Cine știe câți tineri însurăței au călătorit la bordul lui?
A opta generație a modelului, cea care a ajuns pe mâinile lui Daniel Savin, are aer condiționat, geamuri electrice, pilot automat, scaune reglabile electric, acoperișul se ridică și coboară înapoi în porbagaj la simpla apăsare a unui buton.
VIDEO: