Românii au început să aducă în ţară Dacii trimise la export. Motivul pentru care se repetă situaţia de la începutul anilor 90
Românii cumpără tot mai multe autoturisme Dacia la mâna a doua din Germania şi Franţa, pe măsură ce înmatriculările acestora au urcat cu 60% în primul trimestru, marca românească fiind pentru prima dată în top 15 importuri second-hand în primele trei luni ale acestui an.
Spre comparaţie, dacă în 2013 numai 3% din total înmatriculări maşini Dacia noi era reprezentat de importurile second-hand, în primul trimestru procentul a urcat la 11%.
La începutul anilor ‘90 românii cumpărau maşini Dacia 1310 din fosta RDG datorită preţului foarte mic al acestora, de numai 10 mărci germane, dar şi datorită faptului că acestea erau „maşini de export“ şi implicit erau mai bine verificate decât cele destinate pieţei locale. Acum cine cumpără Dacia din Germania o face pentru a obţine un preţ mai bun sau pentru că sunt întreţinute mai bine de proprietari.
„În România cei mai mulţi preferă cele mai ieftine soluţii când vine vorba de întreţinere sau nu fac deloc reviziile. La fel când vine vorba de combustibil, sunt unii care alimentează cu motorină pentru camion doar pentru a economisi, în timp ce în Germania maşinile sunt alimentate cu motorină de calitate“, spune Silviu S, un proprietar de Duster care a cumpărat maşina în 2012 din Germania, iar acum o vinde în România.
Află mai multe pe Ziarul Financiar