România va avea cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini din Europa Centrală
România va avea cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini din Europa Centrală în 2020, dar va recupera cel mai rapid pierderile suferite, se arată într-un raport realizat de PwC la nivel european.
Raportul Autofacts realizat de PwC estimează o scădere a vânzărilor de mașini în 2020 până la nivelul de 137.000 de unități, față de 181.000 de unități în 2019. Ulterior, piața auto din România va recupera această pierdere și va ajunge până în 2023 la peste 223.000 de mașini.
În Europa Centrală, România va avea un declin comparabil cu Polonia, care va înregistra tot o scădere de 24,3%. Însă pentru Polonia este estimată o revenire mai lentă, urmând să rămână și în 2023 sub nivelul din 2019.
Cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini. Prognoză optimistă
„Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Cea mai mică scădere ar urma să fie înregistrată de Ungaria, de 19,6%, urmată Slovacia cu 21,4% și Cehia cu 21,6%. Dintre aceste piețe, doar Slovacia va recupera pierderile din acest an, urmând ca în 2023 vânzările auto să depășească nivelul înregistrat în 2019.
Per total, piața din Europa Centrală se va diminua cu 23% în acest an, ajungând la nivelul înregistrat în 2016, de 900.000 de autovehicule. În comparație, estimările pentru piețele din vestul Europei arată o contracție ceva mai mare, cu 26%.
Referitor la producția de vehicule din România, estimările Autofacts și IHS arată o scădere cu 16,3% în acest an, la 410.000 unități, și o creștere exponențială până în 2027, la 794.000 unități, pe fondul planurilor celor doi producători – Ford și Renault – de a crește cadența de fabricație la Craiova, respectiv Mioveni.
Dezastrul pieței auto din România s-a accentuat în luna iulie, după ce interesul pentru programul Rabla a scăzut. Perspectivele pentru 2020 rămân mai degrabă pesimiste.