România, trimisă în judecată la Curtea Europeană de Justiţie. Sunt vizate maşinile diesel
Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie referitor la calitatea aerului în nouă ţări membre UE, inclusiv România, situaţie care ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în oraşele mari, afirmă surse citate de publicaţia Welt am Sonntag.
Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie referitor la calitatea aerului în nouă ţări membre UE, inclusiv România, situaţie care ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în oraşele mari, afirmă surse citate de publicaţia Welt am Sonntag.
Comisia Europeană intenţionează să intensifice presiunile asupra ţărilor acuzate că nu iau măsuri eficiente pentru îmbunătăţirea calităţii aerului în zonele urbane. În acest context, Karmenu Vella, comisarul UE pentru Mediu, Afaceri maritime şi Pescuit, ar putea sesiza Curtea de Justiţie a UE (CJUE) din cauza refuzului autorităţilor din ţările respective de a adopta măsuri necesare diminuării poluării, afirmă surse citate de publicaţia germană Welt am Sonntag.
Conform publicaţiei, situaţia ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în marile centre urbane.
Comisia Europeană a anunţat oficial că urmează să decidă dacă lansează ori nu procedurile de sancţionare a celor nouă state membre UE, printre care se numără şi România, evaluate în privinţa măsurilor de îmbunătăţire a calităţii aerului în zone urbane.
La sfârşitul lunii ianuarie, Comisia Europeană a somat România şi alte opt ţări europene să prezinte măsuri pentru diminuarea poluării aerului, în caz contrar urmând să fie lansate procedurile de sancţionare. Pe 30 ianuarie, la Bruxelles a avut loc o reuniune la nivel ministerial cu reprezentanţii a nouă ţări care nu respectă normele privind calitatea aerului. Cele nouă state membre – Cehia, Germania, Spania, Franţa, Italia, Ungaria, România, Slovacia şi Marea Britanie – riscă să fie vizate de proceduri de sancţionare din cauza depăşirii limitelor stabilite în cazul poluării aerului. „Actuala Comisie Europeană a transmis în mod substanţial că vrea să aibă acţiuni majore în lucrurile de importanţă majoră. Şi nu este ceva mai grav decât pierderea de vieţi omeneşti din cauza poluării. Protejarea cetăţenilor noştri reprezintă principala prioritate a preşedintelui Jean-Claude Juncker şi a întregului Colegiu de comisari, iar acest lucru trebuie să devină principala prioritate şi în statele membre, pentru guverne şi pentru toate ministerele responsabile, fie că sunt miniştrii Transporturilor, Energiei, Industriei, Agriculturii sau Finanţelor. Credibilitatea noastră comună depinde de acest lucru”, a afirmat pe 30 ianuarie Karmenu Vella, comisarul UE pentru Mediu, Afaceri maritime şi Pescuit.
La sfârşitul lunii februarie, Tribunalul administrativ federal din Germania a decis că Primăriile oraşelor germane pot dispune interdicţii de circulaţie pentru vehiculele cu propulsie pe motorină.
Vehiculele cu propulsie pe motorină vor fi interzise şi în centrul istoric al Romei începând din 2024, a anunţat primarul capitalei Italiei, Virginia Raggi.