România simplifică planurile de infrastructură incluse în PNRR, anunță ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Patru proiecte mari și late vor fi propuse la Bruxelles, însumând circa 450 de kilometri de autostradă.
Cătălin Drulă a anunţat că domeniul transporturi din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care va fi prezenat la Bruxelles a fost simplificat. Mai exact, România va propune doar patru proiecte privind autostrăzile.
Astfel, spre aprobare va fi trimisă autostrada A7, sectorul Ploieşti-Paşcani prin Buzău şi Bacău. Acesta are peste 300 de kilometri, iar la proiect se lucrează de aproximativ doi ani. Viitoarea autostradă va avea perdele forestiere şi staţii electrice, a explicat Drulă la TVR. Deocamdată s-a dat verde doar pentru tronsonul Ploiești – Buzău al autostrăzii A7.
Al doilea proiect este A3, între Nădăşelu şi poarta Sălajului. Pe teren se lucrează deja, iar sectorul are cel mult 60 de kilometri şi leagă judeţele Cluj şi Sălaj. Cea mai impozantă lucrare de pe traseu este finalizarea viaductului lung de circa 1,7 km care trece prin mijlocul unui lac de acumulare, viaduct început, dar nefinalizat de Bechtel.
Al treilea proiect este pe A1 Deva – Lugoj, sectorul lipsă dintre Sibiu şi Nădlac în lungime de 9 kilometri. Secțiunea cuprinsă între Margina și Holdea a autostrăzii, unde trebuie realizate două tuneluri pentru urși, nu are încă un constructor. În aceste condiții, finalizarea la termenul asumat din 2023 este pusă sub semnul întrebării.
Ultimul proiect din PNRR este pe A8 Autostrada Unirii. Este vorba despre sectoarele de la marginile autostrăzii, din Târgu Mureş şi Târgu Neamţ. În acest caz documentaţia este aproape gata, a anunţat Cătălin Drulă. Ministrul anunța în urmă cu două săptămâni că a început deja proiectarea segmentului Târgu Neamț – Iași – Ungheni din Autostrada Unirii (A8).
În total, prin PNRR ar putea fi realizaţi aproximativ 450 de kilometri de autostradă. Dosarul PNRR va fi depus la finalul lunii mai, iar răspunsul autorităților europene va veni în iunie. Inițial, ministrul transporturilor anunța mult mai multe proiecte prin PNRR, inclusiv dezvoltarea rețelelor de metrou din București și Cluj, dar și finalizarea unor drumuri expres. Cătălin Drulă viza 15% din fondurile PNRR alocate României, sau circa 4,5 miliarde de dolari.