România, obligată de UE să termine linia de cale ferată București-Budapesta până în 2040

Publicat: 15 12. 2021, 10:09
Actualizat: 15 12. 2021, 10:34

Comisia Europeană ar dori ca proiectele majore TEN-T să fie finalizate până în 2040. În aceste proiecte este inclusă și România, care are sarcina să termine linia de cale ferată București-Budapesta până la termenul limită – 2040.

Trenurile între București și Budapesta ar urma să circule cu o viteză de 160 de km/h. Comisia Europeană a adoptat patru propuneri pentru a moderniza sistemul de transport al Uniunii Europene.

Astfel, se face o tranziție către o mobilitate mai curată, inteligentă și ecologică, ca urmare a obiectivelor impuse în Pactul Ecologic European.

Cele patru obiective trasate de Comisia Europeană sunt: creșterea conectivității și transferarea mai multor pasageri și mărfuri pe calea ferată și pe căile navigabile interioare, lansarea punctelor de încărcare a infrastructurii alternative de alimentare cu combustibil și a noilor tehnologii digitale, accentul pe mobilitate urbană durabilă, dar și alte opțiuni de sistem multimodal eficient. Aceste obiective vor reduce emisiile cu până la 90%.

UE cere României să realizeze linia de cale ferată București-Budapesta

Obiectivele trasate vor putea ajuta trenurile să circule mai rapid, cu viteze de 160 de km/h sau peste această limită, pentru a ajuta pasagerii să ajungă mai repede la destinația dorită, scrie digi24.ro.

UE a inițiat sistemul TEN-T, care este o rețea de transport feroviar, căi navigabile interioare, rute maritime pe distanțe scurte și drumuri la nivelul țărilor care sunt în UE.

Acest TEN-T conectează nu mai puțin de 424 de orașe mari cu porturi, aeroporturi și terminale feroviare. Când va fi gata acest proiect, atunci timpul de călătorie se va diminua între orașe.

Uniunea Europeană își propune să dubleze traficul feroviar până în 2030 și să îl tripleze până în 2050.

„Astăzi propunem standarde mai înalte de-a lungul rețelei TEN-T, stimulând calea ferată de mare viteză și înglobând multimodalitatea și un nou coridor nord-sud în Europa de Est.

Este propusă o extindere a rețelei feroviare de mare viteză între sud-estul și nordul Europei. Am adăugat o conexiune între Marea Egee, Marea Neagră și Marea Baltică sub forma unui nou coridor care, ca răspuns la nevoia evidentă de a interconecta regiunile noastre de frontieră estică și fluxurile de trafic.

Prin Directiva noastră privind sistemele de transport inteligente, îmbrățișăm tehnologiile digitale și schimbul de date. Dorim să facem călătoriile în UE mai eficiente – și mai sigure – atât pentru șoferi, pasageri, cât și pentru companii”, a declarat Adin Vălean, Comisarul pentru Transporti, potrivit digi24.ro.