Apetitul șoferilor români pentru mașinile electrice a crescut semnificativ în ultimul an, România ajungând pe locul 13 la acest capitol în Uniunea Europeană la finalul anului 2022. Potrivit datelor ACEA, România a avut la sfârșitul anului trecut un număr de 11.638 de autoturisme electrice înmatriculate. Așa cum era probabil de așteptat, mai mult de jumătate dintre acestea au fost modele Dacia Spring.
Deși nu este o piață atât de mare la nivelul Uniunii Europene, România stă foarte bine la acest capitol la sfârșitul anului 2022. Potrivit datelor analizate de Profit, România a reușit să depășească Ungaria și Polonia la numărul de mașini electrice înmatriculate, Polonia fiind o țară mult mai mare decât România, cu o piață auto dublă în raport cu a noastră.
La nivelul întregului an 2022, creșterea segmentului mașinilor electrice a fost de 83.5%, ceea ce înseamnă că vorbim despre cea mai mare creștere dintre țările cu volume mari ale piețelor auto. Această creștere a fost obținută în ciuda cifrelor în scădere din ultimele trei luni ale anului, atunci când numărul mașinilor cu propulsie electrică înmatriculate a scăzut din cauza crizei de semiconductori cu care se confruntă industria.
Lucrurile merg din ce în ce mai bine la acest capitol la nivelul Uniunii Europene, segmentul mașinilor cu zero emisii raportând o creștere de 28% în 2022, cu un volum total de 1.12 milioane de autoturisme înmatriculate. Este pentru prima dată când piața mașinilor electrice depășește pragul de un milion de unități înmatriculate la nivelul blocului comunitar european.
Cea mai mare piață din UE la acest capitol s-a dovedit a fi Germania, cu peste 471.000 de mașini electrice înmatriculate în 2022. La mare depărtare, topul continuă cu Franța cu peste 203.000 de mașini electrice înmatriculate, respectiv cu Suedia, care a raportat puțin peste 95.000 de mașini cu zero emisii înregistrate.