România, 2018: Vânzările de autovhicule noi a atins maximul ultimilor 10 ani
Vânzările de autovhicule noi au înregistrat în T1 o creştere de 20%, la 36.000 de unităţi, punctând cel mai ridicat volum al pieţei locale din ultimii zece ani.
Creşterile salariale, şomajul aproape inexistent în marile zone industriale alături de firmele care îşi reînnoiesc flotele au adus cel mai mare volum de vânzări pe piaţa auto locală în primul trimestru al acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Pe de altă parte, cu toate că piaţa a depăşit volumul atins în primele trei luni din 2009, raportat la 2008, în continuare există o scădere de 56%. Din vânzările în primul trimestru, de 36.000 de unităţi, 29.531 au fost autoturismele, în creştere cu 26% faţă de perioada similară a anului trecut, şi 6.462 de unităţi au reprezentat vehiculele comerciale, în scădere cu 0,6%.
„Există un anumit optimism în rândul jucătorilor din piaţa auto, care se aşteaptă ca anul 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creştere de la declanşarea crizei economice în 2009“, au spus oficialii APIA.
În continuare, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 70% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele 3 luni ale anului.
„Este de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime 3 luni din 2018 – 8.799 unităţi – este cu 76% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut. Ca urmare, şi ponderea lor a crescut în 2018 la 30% de la 21% în 2017. Această creştere importantă, la fel ca şi cea de anul precedent, a avut loc înaintea demarării Programului Rabla, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest program nu mai este la fel de important în ceea ce priveşte decizia persoanelor fizice de achiziţie unui autovehicul nou“, au subliniat oficialii asociaţiei.