Mașina personală continuă să fie mijlocul de transport zilnic preferat de 40% dintre români. De asemenea, 63% dintre respondenți spun că această preferința se va menține în următorii ani. Acestea sunt rezultatele studiului Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study, publicat de Adevărul.ro.
Studiul a fost realizat în 25 de ţări din întreaga lume, inclusiv România.
Consumatorii românii sunt dispuși să plătească în plus pentru o mașina dotată cu diverse sisteme bazate pe tehnologie, în special pentru creșterea siguranței (91%), cu motorizare alternativă, electrică sau pe baterie (89%), și cu dispozitive pentru conectare (87%), mai arată studiul.
Însă, chiar dacă românii ar plăti mai mult pentru o mașină electrică decât pentru una cu motor cu combustie internă, 70% se aşteaptă să se încadreze într-un interval de preţ de până în 100.000 de lei pentru un astfel de autovehicul.
Totodată, șapte din zece români sunt de acord să ofere acces la datele personale colectate cu ajutorul tehnologiei de bord dacă acestea sunt utilizate pentru actualizarea informaţiilor referitoare la siguranţa rutieră şi pentru prevenirea accidentelor (74%), pentru raportări legate de funcţionarea maşinii (71%), pentru actualizarea informaţiilor cu privire la congestiile din trafic şi rutele alternative (68%), sugestii de rute mai sigure (66%) şi indicaţii despre parcările din apropiere (66%).
Sursă: Adevărul.ro