Recent am văzut care este
topul celor mai mari constructori din lume în 2010, top condus
de concernul Toyota, urmat de americanii de la General Motors şi
grupul Volkswagen. Însă alianţa Renault-Nissan vrea să
tulbure apele, anuntând un nou record de vânzări în
2010.
De la început trebuie menţionat că vorbim de „alianţă”, nu de
„grup” – şi asta deoarece atât Renault, cât şi Nissan continuă să
fie percepute drept companii independente, cu strategii diferite
faţă de ale grupului Volkswagen, de pildă.
Vânzările Renault-Nissan se cifrează, în 2010, la un
total de 7,27 milioane de maşini vândute pe plan mondial.
Dintre acestea, grupul Nissan (care include marca de lux Infiniti)
a vândut 4 milioane de unităţi,
grupul Renault (care mai înseamnă Dacia şi brandul coreean
Samsung) a vândut 2,6 milioane, iar Lada 570.000 de unităţi
(fabricantul rus AvtoVAZ a fost recent inclus în această alianţă,
prin preluarea pachetului majoritar de acţiuni).
Principala piaţă auto pe care alianţa Renault-Nissan a
înregistrat creşterei considerabile este, deloc surprinzător,
China, urmată de USA, Franţa, Rusia şi Japonia.
Ghosn este cu atât mai mulţumit cu cât în Franţa, Rusia şi Mexic a
fost depăşită o cotă de piaţă de 25% a mărcilor din portofoliul
alianţei Renault-Nissan. În Europa, atât Renault, cât şi Nissan au
înregistrat creşteri ale vânzărilor, producătorul francez terminând
2010
pe a doua poziţie, după Volkswagen.
După 12 ani de la formarea alianţei între francezi şi japonezi,
iată că vorbim de rezultate foarte bune pentru Renault-Nissan, care
reflectă o adaptare foarte rapidă la condiţiile de criză. Pentru
Ghosn putem vorbi şi de o satisfacţie suplimentară, alianţa
pe care o conduce având rezultate mai bune decât grupul
Volkswagen.