Rezultate noiembrie 2012 crash-teste Euro NCAP pentru 15 maşini noi
Cele 15 modele testate de Euro NCAP în sesiunea noiembrie 2012 sunt următoarele (click pe poză pentru mărire):
După cum se poate vedea, din cele 15 maşini testate doar Dacia Lodgy nu a luat 5 stele, monovolumul românesc mulţumindu-se cu doar 3 stele – aşa cum s-a întâmplat, de altfel, şi cu SUV-ul Dacia Duster în 2011.
Principala explicaţie ţinând de rezultatele mai slabe ale lui Lodgy este dată de lipsa din standard a sistemului electronic de control al stabilităţii, care este oferit doar opţional (la fel ca pe Duster). În plus, limitatorul de viteză, punctat de Euro NCAP, este şi el oferit doar opţional.
Apoi Lodgy plăteşte tribut protecţiei foarte slabe oferite pietonilor, partea frontală nefiind suficient de bine proiectată în acest sens, un lucru valabil pentru multe alte monovolume de pe piaţă.
Nu în ultimul rând, Dacia Lodgy obţine doar calificative acceptabile la nivelul potecţiei pasagerilor şi a copiilor. Din cauza faptului că vorbim de o caroserie voluminoasă, în cazul unui impact deformările sunt mai serioase, mai ales în cazul montantului faţă şi acoperişului, în aceeaşi zonă.
În cazul celorlalte 14 modele testate de Euro NCAP, cel mai bun rezultat general a fost obţinut de crossoverul Opel Mokka, care s-a comportat cel mai bine la capitolul protecţia pasagerilor adulţi (35 de puncte). Pentru protecţia copiilor a primit 44 de puncte, la fel ca VW Golf, doar Seat Leon şi Subaru Forester plusând cu un punct la acest capitol.
Cea mai bună protecţie a pietonilor este oferită de Subaru Forester, un lucru excelent pentru un SUV, dar punctaje bune la acest capitol au primit şi Ford Kuga sau Hyundai Santa Fe, precum şi fraţii Skoda Rapid / Seat Toledo, dar şi compacta Seat Leon (care obţine un rezultat total puţin peste VW Golf, pe platforma căruia este realizat).
Mai multe informaţii despre comportamentul fiecăruia din cele 15 modele puteţi vedea în GALERIA MULTIMEDIA.