Primul model care beneficiză de noile tehnologii SKYACTIV nu se dezminte, aşa încât Mazda CX-5 obţine fără probleme 5 stele Euro NCAP. Mai mult, oficialii au lăudat SUV-ul japonez pentru oferirea în echiparea standard a sistemului autonom de frânare de urgenţă AEBs (care acţionează independent de şofer pentru a reduce viteza, dacă o coliziune este iminentă).
În ce priveşte protecţia ocupanţilor adulţi, Mazda CX-5 se dovedeşte la înălţime, căpătând scoruri foarte bune – de remarcat protecţia foarte bună în testele de coliziune laterale, atât cu barieră, cât şi cu pom, CX-5 obţinând scorul maxim în aceste situaţii.
Mazda CX-5 a primit note foarte bune şi pentru protecţia copiilor: calificativul maxim pentru copiii de până la 3 ani şi doar cu o jumătate de punct mai puţin pentru copiii de până la 18 luni. CX-5 stă doar bine la capitolul protecţiei pietonilor, spoilerul frontal menajând corect picioarele copiilor sau adulţilor, în timp ce capota oferă o securitate doar suficientă la impactul capului.
Din punct de vedere al sistemelor electronice de siguranţă, Mazda CX-5 stă foarte bine, fiind puţin penalizată de faptul că un limitator de viteză nu este oferit nici măcar opţional. Per ansamblu, Mazda CX-5 se dovedeşte cel mai sigur SUV compact testat în ultima vreme de specialiştii Euro NCAP, având cele mai mari punctaje faţă de principalii săi concurenţi.