Rezultate comerciale Grup Renault – semestru I 2010
„Suntem încântaţi de rezultatele obţinute în primul semestru din
2010. Grupul Renault afişează o creştere atât a volumelor, cât şi a
cotei de piaţă în toate regiunile Grupului şi pentru toate cele
trei mărci: Renault, Dacia şi Samsung Motors. Performanţa se
explică, în principal, printr-un foarte bun dinamism comercial –
generat de reînnoirea gamei de produse ale celor trei mărci şi de
măsurile de sprijinire ale pieţei auto de care Grupul a ştiut să
beneficieze din plin” a declarat Jérôme Stoll, Director General
Adjunct Comercial şi Vehicule Utilitare.
Pentru primul semestru 2010, evenimentele de referinţă au fost
lansările de produse noi pentru toate mărcile Grupului: pentru
Renault pe piaţa VP – Noul Mégane Coupé-Cabriolet şi Fluence, pe
piaţa VU – Noul Master; pentru Dacia – Duster şi pentru Renault
Samsung Motors – SM5.
Primele 15 pieţe reprezintă aproximativ 85% din vânzările
Grupului. La sfârşitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 pieţe, 12
afişează progrese semnificative ale cotei de piaţă, iar 3 sunt în
scădere.
Ţară |
Volume S1/2010 |
Cotă de piaţă VP + VU S1/2010 |
Evoluţia cotei de piaţă în raport cu anul |
Franţa |
407 125 |
28,5% |
+ 3,3 |
Italia |
87 028 |
6,9% |
+ 2,3 |
Coreea de Sud |
85 142 |
11,4% |
+ 3,0 |
Germania |
83 807 |
5,4% |
– 0,4 |
Spania |
72 920 |
10,9% |
+ 0,4 |
Brazilia |
64 599 |
4,3% |
+ 0,7 |
Regatul Unit |
59 467 |
4,9% |
+ 2,1 |
Belgia/Luxemburg |
49 262 |
12,8% |
+ 1,7 |
Rusia |
42 227 |
5,4% |
+ 0,6 |
Turcia |
40 639 |
14,7% |
+ 0,4 |
Argentina |
37 893 |
11,7% |
– 0,5 |
Algeria |
37 306 |
29,3% |
+ 6,5 |
Olanda |
25 861 |
8,7% |
+ 2,1 |
România |
23 971 |
41,9% |
+ 4,8 |
Iran |
20 626 |
2,8% |
– 0,2 |
Perspective comerciale pentru a doua jumătate a anului
2010
În semestrul al doilea ne aşteptăm la evoluţii divergente între
Europa şi restul lumii. În Europa, piaţa ar trebui să-şi continue
tendinţa descendentă, care a început din luna aprilie, odată cu
încheierea programelor de tip Rabla şi consolidarea planurilor de
austeritate în mai multe ţări. În ţările din afara Europei, piaţa
auto ar trebui să crească în continuare datorită unui context
economic mai favorabil.Grupul estimează o piaţă mondială 2010 în
creştere cu aproximativ 8% faţă de 2009, în ciuda unei pieţe
europene în scădere cu 7% până la 9% faţă de anul trecut.