Rezultate bune pentru Grupul Renault în primul trimestru din 2010
Se pare că programele guvernamentale au ajutat mult producătorii
auto, cum este şi cazul lui Renault, care, în primul
trimestru al lui 2010, a intrat pe plus.
Mai exact, cifra de afaceri a francezilor a crescut cu 28%, faţă
de aceeaşi perioadă a lui 2009, când vânzările de maşini Renault au
fost afectate foarte serios de criză. Previziunile analiştilor
indicau o cifră de afaceri de 8,8 miliarde de euro, dar acestea au
fost uşor depăşite, Renault anunţând o cifră de afaceri de
9,072 miliarde de euro – din care 8,4 miliarde de euro se
datorează vânzării de autoturisme.
Pe plan european, vânzările grupului Renault au crescut
cu 37,7%, iar cota de piaţă a crescut cu 2,2 procente,
ajungând la 10,8%. În Franţa, creşterea vânzărilor a fost ceva mai
redusă, de 32,7%, în timp ce cota de piaţă în hexagon ajunge la
29,1%, mai mare cu 3,8% faţă de perioada similară din 2009.
Cel mai important model care a contribuit la această evoluţie a
fost noul Renault Megane, conform declaraţiilor
oficialilor, însă vânzările bune ale francezilor trebuie să le
mulţumească, în mare parte, şi ajutoarelor guvernamentale corelate
cu programele de casare, Renault câştigând mult în domeniul
vânzărilor maşinilor de oraş.
În alte zone, grupul Renault a înregistrat rezultate şi mai
bune, cum ar fi regiunea Asia/Africa, unde creşterea vânzărilor s-a
cifrat la 40,8%. iar în Coreea s-a ajuns chiar şi la 75,9%, graţie
mărcii Samsung.
Totuşi, francezii nu sunt prea optimişti în ce priveşte evoluţia
vânzărilor până la finalul anului, principalul motiv fiind
terminarea programelor cu primele de casare generoase. Astfel,
ei estimează că piaţa auto europeană ar putea încheia anul
2010 chiar cu o scădere faţă de 2009, estimată la 10%.