Rezultat istoric negativ pentru piața mașinilor noi. Octombrie a fost lună cu foarte puține mașini înmatriculate, la nivelul Uniunii Europene.
În octombrie a existat o scădere 30% a înmatriculărilor față de aceeași perioadă a anului 2020, din cauza lipsei semiconductorilor auto, arată datele ACEA.
În Germania, spre exemplu, piața de înmatriculări auto a scăzut cu 34%, iar în România la 23%.
Octombrie a adus 665.000 de mașini noi înmatriculate în Uniunea Europeană, cu 30% mai puține decât în octombrie 2020. De altfel, a fost cea mai slabă lună octombrie de când există date despre înmatriculări.
De asemenea, octombrie a fost a patra lună consecutivă în care piața mașinilor noi în UE scade, în comparație cu 2020. Criza procesoarelor afectează producția iar clienții trebuie să aștepte mult până vor intra în posesia vehiculului, scrie hotnews.
Cea mai pronunțată scădere din UE a fost în Lituania – 55%. S-au înregistrat creșteri doar în Cipru și Irlanda.
În ceea ce privește constructorii auto, scăderile au fost următoarele: Skoda (-50%), Audi (-49%), Volkswagen (-42%), Seat (-43%), Ford (-40%). Kia a scăzut cu doar 0,4% în timp ce Hyundai a crescut cu 7,8%.
Ultimele zece luni au adus, însă, rezultate pozitive pe piața mașinilor noi în UE, care a crescut cu 2,2%. Pentru perioada ianuarie – octombrie, Hyundai și Kia au crescut cu 20%, Seat cu 14%, Toyota cu 16%, Jeep cu 15% și Mazda cu 13%.
Constructorul român Dacia a crescut doar cu 0,9%, reușind să vândă peste 300.000 de mașini noi în primele zece luni. Scăderi drastice au fost, însă, la Mitsubishi (-30%), Honda (-20%), Alfa Romeo (-24%), Nissan (-15%), Ford (-14%).