Retrospectivă: Cea a adus anul 2019 pentru șoferii din București
Anul 2019 a fost unul complicat pentru șoferii din București, în condițiile în care Primăria Capitalei nu a reușit inaugurarea niciunui proiect important de infrastructură. Pe de altă parte, au fost demarate mai multe proiecte, iar anunțarea taxei Oxigen a fost un reper important al finalului de an.
Bucureștiul nu s-a bucurat nici în 2019 de inaugurarea unui proiect de infrastructură important, care să ajute la fluidizarea traficului. De exemplu, pasajul de la Ciurel a rămas nefinalizat, iar pasajul de la Nicolae Grigorescu a rămas închis, în ciuda faptului că lucrările au fost finalizate.
Pe podul de la Ciurel, sau Nodul Virtuţii după cum este trecut în proiect, nu se poate încă circula, deşi primarul general a anunţat încă din 2018 că este finalizat „în proporţie de 90 la sută”. Partea a doua a proiectului, respectiv drumul expres către A1, care să fluidizeze traficul pe Iuliu Maniu (principala ieşire din Bucureşti) a rămas la stadiul de exproprieri. La Nicolae Grigorescu, lucrurile sunt şi mai triste. Finalizat încă din 2018, pasajul nu poate fi folosit nici azi, din cauza firelor de înaltă tensiune, care trebuie mutate de către Transelectrica.
Pe de altă parte, Primăria Capitalei a făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte Prelungirea Ghencea şi a demarat lucrările pe această şosea, unde, din vară, au început exproprierile. De asemenea, s-au făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte Pasajul Doamna Ghica, unde au început lucrările. Tot în programul de investiţii în infrastructură a fost inclus şi pasajul peste calea ferată de la Andronache, structură care va ajuta mult traficul din zonă, atunci când va fi finalizată.
A doua parte a anului a fost marcată de anunțarea taxei Oxigen, măsura văzută cu ochi buni şi de o parte a opoziţiei, dar şi de către ONG-urile de mediu. Aplicarea acestei măsuri, care are ca scop diminuarea nivelului de poluare din centrul Bucureștiului, a fost însă amânată pentru data de 1 martie 2020.