La doar câteva zile după ce Mercedes-Benz a dezvăluit ecranul curbat de 144 de centimetri, BMW îi dă o replică pe măsură marelui rival. Bavarezii prezintă la CES noua generație a sistemului iDrive.
BMW aniversează 20 de ani de la introducerea sistemului iDrive și anunță un nou capitol în ceea ce privește afișarea imaginilor, controlul funcțiilor și interacțiunea dinte mașină și șofer.
Seria 7 venea acum 20 de ani ca un automobil inovator, care reconfigura conceptul de control. Cu un număr redus de butoane și comutatoare, limuzina germană primea un instrumentar de bord digital (Control Display) și un comutator rotativ în consola centrală. Era comutatorul care controla sistemul iDrive. Sistemul multifuncțional le permite șoferilor să acceseze și să comande diverse funcții ale mașinii, cum ar fi sistemul multimedia, navigația, telecomunicația. Era și primul model care permitea control vocal, o dotare care simplifica radical viața la bord și ridica nivelul de siguranța. Șoferul nu mai era nevoit să-și ia privirea de la drum.
Cum arată MBUX Hyperscreen, ecranul de 141 de centimetri de la Mercedes-Benz?
BMW a fost primul producător care și-a echipat mașinile cu Head-Up Display, în 2004. Informațiile erau proiectate pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului. Aproximativ un deceniu mai târziu, tot bavarezii au fost primii care au oferit control prin gesturi la bordul modelelor sale.
În 2018, BMW Seria 3 avea să primească un nou sistem de control vocal, odată cu implementarea Asistentului Personal Inteligent, care are la bază BMW Operating System 7.
Cei de la BMW susțin că noua generație iDrive duce relația dintre șofer și mașină la un nou nivel. Vehiculul are acces la mai multe informații decât cel aflat la volan. De exemplu, poate recepționa și afișa avertismente în ceea ce privește alte vehicule BMW. De asemenea, este capabil să facă previziuni în privința disponibilității locurilor de parcare care se regăsesc la destinație.
BMW prezintă și un film care readuce în prim plan BMW Seria 7 din 2001, primul model care a beneficiat de prezența sistemului iDrive. Sedannul se află față în față cu BMW iX și joacă rolul bunicului morocănos și orgolios, care se simte jignit de noua generație. BMW iX îi răspunde arogant și superior. Și pare să aibă motive să o facă. Este primul model care va primi noua versiune a sistemului iDrive.
VIDEO: