Anvelopele run-flat sunt proiectate special pentru a minimiza inconvenientele și pericolele cauzate de deteriorări sau perforări datorită structurii lor întărite.
În cazul apariției unei puncții, șoferul își poate continua călătoria în siguranță la o viteză redusă până într-un sigur unde poate fi reparată anvelopa. Structura laterală întărită a anvelopelor run-flat permite ca anvelopa să continue să susțină greutatea vehiculului în cazul unei perforări sau deteriorări.
Laturile întărite ale anvelopei ajută la asigurarea stabilității vehiculului, chiar dacă aerul din interior scade. Structura întărită a acesteia previne pierderea direcției și reduce în cele din urmă nevoia de a schimba anvelopa pe marginea drumului.
Avantajul acestui lucru ar fi că șoferul nu este pus în situația de a schimba o anvelopă pe marginea drumului, imediat, eliminând în același timp necesitatea de a solicita asistență de urgență.
Se montează numai pe vehiculele cu un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope. Astfel, șoferul este alertat în privința pierderii presiunii și devine conștient de necesitatea de a minimiza durata călătoriei pentru a găsi o locație pentru repararea anvelopei cu probleme.
Deși nu toate anvelopele run-flat pot fi reparate, există modele care pot primi o a doua viață, să zicem așa. Repararea poate fi făcută doar de un profesionist calificat în anvelope, după o inspecție amănunțită. Anvelopele run-flat pot avea o singură reparație în timpul vieții. Toate lucrările de reparații sunt responsabilitatea unui profesionist în acest domeniu.
– Dacă zona peretelui lateral este deteriorată din interior sau din exterior de un obiect ascuțit;
– Dacă anvelope au rulate multă vreme la o presiune scăzută, sau chiar la zero presiune, pe o distanță mare.
În ciuda structurii salte consolidate, anvelopele run-flat conțin aceiași compuși ca și anvelopele convenționale. Ele pot fi întreținute într-un mod similar. Este recomandat să efectuați verificări vizuale periodice pentru identificarea eventualelor deteriorări. De asemenea, se recomandă monitorizarea presiunii în roți și a adâncimii benzii de rulare.