Conform celor de la AutoExpress, anul trecut a avut loc un accident
în care a fost implicat un model exclusivist Pagani Zonda S – doar
10 astfel de maşini sunt fabricate anual, deci ne putem închipui
valoarea unui astfel de automobil. Cu atât mai mult cu cât
accidentul a survenit în timpul unui test-drive pentru cumpărarea
maşinii.
Asiguratorul Aviva a decis, în urma expertizei, că maşina poate
fi reparată, aşa încât Zonda avariată a fost trimisă la fabrica
Pagani din Modena, pentru a fi pusă la punct. Numai că, surpriză,
reparaţiile nu au însemnat doar „cârpirea” caroseriei din fibră de
carbon, avariile fiind mult mai serioase (maşina a fost afectată
cel mai mult în partea din spate, unde este poziţionat şi grupul
motopropulsor şi celelalte subsisteme şi accesorii aferente).
Nota de plată înaintată de fabrica din Modena a fost una
surprinzătoare: 300.000 de lire sterline, adică
aproximativ 366.000 euro. Adică mai mult de jumătate din valoarea
nouă a maşinii, care a costat în jur de 560.000 euro.
Şi mai interesant este faptul că proprietarul maşinii nu a
asigurat-o, considerând că suma ar fi prea mare. Aşa încât cel care
a provocat accidentul a avut sarcina de a rezolva problema,
despăgubirea fiind făcută în numele acestuia.
Prin urmare, pe principiul „paza bună trece primejdia rea”, cel
mai probabil proprietarul şi-a învăţat lecţia şi nu va mai
împrumuta supercarul nimănui de acum înainte, nu-i aşa?
Cât despre firma de asigurări, probabil va concluziona că mai
bine asiguri 100 de maşini ieftine decât una exorbitant de scumpă.
Măcar cei de la Aviva se pot lăuda acum că deţin recordul pentru
cea mai mare sumă de despăgubire pe care trebuie să o plătească. Ne
îndoim, totuşi, că e un record demn de „Cartea Recordurilor”.