Consiliului General al Capitalei urmează să dezbată proiectul privind organizarea serviciului public de transport taxi din Bucureşti.
Dacă acest program va fi aprobat, firmele de taxi din Capitală vor fi obligate să treacă printr-un proces de reautorizare. În proiect se vorbeşte despre o vechime maximă a maşinilor de numai cinci ani, când în legea taximetriei aceasta este de zece ani.
Vor fi favorizate maşinile noi, care vor primi 10 puncte. La polul opus, maşinile care au o vechime de o vechime de 4-5 ani vor fi notate cu numai 2 puncte. Maşinile electrice vor primi cu 20 de puncte, urmate de cele hibrid (15 puncte), EURO 6 (10 puncte) şi EURO 5 (8 puncte).
Mai sunt luate în calcul echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat (între 0-20 puncte), gradul de protecţie a pasagerilor, respectiv existenţa airbagurilor (între 0-30 de puncte) şi dotările suplimentare ale autovehicului, precum dispozitiv GPS sau perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi (până la 15 puncte).
Conform noilor propuneri operatorii economici trebuie să aibă sediu în Bucureşti, iar asta ar însemna că taxiurile înmatriculate în Ilfov vor ieşi de pe piaţă.
Sursă: Adevărul