Renault va continua planul de separare a mașinilor electrice de cele cu motoare termice fără partenerii de la Nissan
Grupul Renault, care deține și marca Dacia, va derula planul de dezvoltare a activităților cu mașini electrice și fără Nissan. Planul francezilor vizează separarea activităţilor din domeniul vehiculelor cu emisii zero de cele din domeniul motoarelor termice. Anunțul a fost făcut de CEO-ul grupului, Luca de Meo.
La începutul lunii mai, Renault anunţase că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate. Este vorba despre una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice.
Cea de-a doua ar urma să se ocupe de dezvoltarea şi producţia de motoare termice, cutii de viteze şi motorizări hibride E-Tech. Aceasta din urmă va include o serie de operaţiuni în România.
Reprezentanții companiei spun că s-au făcut progrese după ce au fost demarate discuţiile cu sindicatele din Franţa. De asemenea, un aport însemnat îl au şi discuţiile cu echipele manageriale ale partenerilor niponi Nissan Motor Co. şi Mitsubishi Motors Corp.
„Ei ştiu că trebuie să facem acest lucru, că o vom face şi că le-am deschis uşa pentru fiecare proiect. La final, decizia de a ni se alătură le aparţine, însă trenul va pleca din staţie”, a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Bloomberg Television, citat de publicația Automotive News.
În același timp, sute de angajaţi lucrează la proiecte care merg dincolo de separarea activităţilor din domeniul vehiculelor electrice. CEO-ul Renault a mai spus că este posibil ca aceste proiecte să includă şi alţi parteneri. Printre aceştia se numără potenţiali parteneri din industria auto, dar şi din industria de tehnologie.
Potrivit informaţiilor apărute în presă, Renault intenţionează să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la divizia de vehicule electrice. Aceasta va avea sediul central în Franţa și va regrupa circa 10.000 de angajaţi. O ofertă publică inițială ar putea fi derulată în a doua jumătate a anului 2023.
În schimb, la divizia de motoare termine, grupul francez ar urma să rămână doar acţionar de referinţă, nu acţionar majoritar. În această entitate ar urma să lucreze cam același număr de angajaţi.
Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale: Renault, Dacia, Lada, Alpine şi Mobilize. Francezii vor propune clienţilor soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Renault este prezent în peste 130 de ţări şi numără peste 170 000 de salariaţi. În 2020, compania a vândut 2,9 milioane de vehicule.