Siguranţa în cazul companiei Renault reprezintă o investiţie de
peste 100 milioane euro pe an. Aceasta voinţă mobilizează 600
specialişti în trei centre de cercetare şi experimentare. În
fiecare an, în aceste centre, se efectuează 4 000
crash-teste virtuale şi peste 400 crash-teste reale.
Renault este singura marca de auto care prezintă 12
modele care au obţinut cinci stele la crash-testele
EuroNCAP. Primul vehicul din lume care a obţinut punctajul
maxim de cinci stele este Laguna II în 2001. Au urmat apoi Vel
Satis, Espace IV, Mégane II, Scénic II, Mégane Coupé-Cabriolet,
Modus, Clio III, Laguna III, Koleos, Mégane III şi Scénic III. De
remarcat că modelul Laguna III a obţinut în decembrie 2007 un
punctaj excelent cu un rezultat de 36 puncte din 37 posibile, iar
noul Mégane (III) a obţinut punctajul maxim, 37
stele din 37.
Aceste rezultate foarte bune confirmă expertiza Renault în
materie de siguranţă pasivă. Testele organizate de către acest
organism independent cuprind patru probe: şocul frontal, şocul
lateral, testul stâlpului, contactul cu pietonul.
Siguranţa rutieră reprezintă o provocare majoră a societăţii
noastre. În calitate de grup internaţional, Renault se
consideră un partener al autoritătilor publice peste tot în
lume şi doreşte să fie un partener activ pentru
ameliorarea siguranţei rutiere.
Ce propune Renault:
– Stăpânirea riscului rutier în cazul
colaboratorilor. Fiecare colaborator al grupului Renault
are vocaţia de a deveni un ambasador al siguranţei rutiere. Pentru
aceasta, Renault a lansat în urmă cu mai mulţi ani programe de
prevenire şi formare, cu scopul de a face să evolueze
comportamentul salariaţilor săi spre un mai mare grad de anticipare
şi de responsabilitate pentru a reduce accidentele.
– Îniţiative de siguranţă rutieră la nivel
Aproape 7 milioane euro sunt investiţi pe parcursul unei
perioade totale de cinci ani pentru a dezvolta, în acord cu
autorităţile publice din anumite ţări emergente, acţiuni care
vizează siguranţa rutieră. Acest program cuprinde editarea unui
ghid de bune practici rutiere, deschiderea unor centre regionale
pentru formare în materie de siguranţă rutieră şi sprijin
financiar pentru acţiuni locale.
Această iniţiativă se plasează sub tutela unui program mai vast
de promovare cu privire la siguranţa rutieră, iniţiat de către
Banca mondiala şi câteva companii importante.
Urmând exemplul activităţilor dezvoltate în Franţa, în cadrul
Laboratorului de Accidentologie, Renault a creat şi în România o
activitate similară. Astfel, în cadrul Renault Technologie
România, funcţionează o echipă de Accidentologie, care are
drept misiune principală studierea accidentelor rutiere, a cauzelor
şi efectelor lor. Echipa furnizează date inginerilor, date ce
constituie punctul de pornire pentru îmbunătăţirea continuă a
echipării vehiculelor Renault. Astfel, inginerii Renault
Technologie România vor putea propune soluţii pentru ameliorarea
comportamentului rutier şi a echipamentelor vehiculelor, pentru a
raspunde cât mai adecvat condiţiilor de utilizare specifice
fiecărei pieţe.
Iar la final un Ştiati că:
Organizatia Mondială pentru Sănătate (OMS) estimează că
în 2020, accidentele rutiere vor fi a treia cauză de mortalitate la
nivel mondial.