Prevenire: Renault pune la dispoziţia
conducătorului auto echipamente care îi permit acestuia să
anticipeze riscurile (alarmă vizuală şi sonoră pentru
necuplarea centurii, sistem de supraveghere a presiunii pneurilor,
faruri xenon, faruri suplimentare în curbă, etc.) şi să se
concentreze asupra misiunii sale principale, actul de a
conduce (aprinderea automată a farurilor şi pornirea automată a
ştergătoarelor de parbriz, regulator/limitator de viteză,
etc.).
Corectie: Renault propune şi democratizează
un ansamblu de echipamente tehnologice (ABS, AFU, ESC, ASR,
etc.) pentru a sprijini actul de a conduce în condiţii dificile sau
de urgenţă şi pentru a corecta erorile şoferului. Astfel,
este oferit sistemul AFU (Asistarea la Franarea de Urgenta) în
serie pe toata gama de vehicule de persoane sau vehicule utilitare.
Renault generalizează de asemenea sistemul ESC (controlul
stabilităţii şi controlul sub-virajului) propunându-l pe toate
modelele sale noi la un preţ abordabil.
Protectie: Asigurand un nivel optim de
protecţie pentru toţi ocupanţii vehiculului, mici sau
mari, ai locurilor din faţă sau a celor din spate, Renault concepe
şi dezvoltă echipamente de protecţie pentru pasageri în caz de
impact, începând cu structura însăşi a vehiculului până la
airbag-uri, centuri sau tetiere.
Printre acestea Renault a dezvoltat două inovaţii majore:
– Sistemul Renault de Protecţie a 3-a generaţie
(SRP3). Unic pe piaţă, acest sistem de retenţie combină
dubla pretensiune (care limitează deplasarea corpului spre faţă
placând sângele la nivelul toracelui şi al bazinului evitând astfel
trecerea bazinului sub centura de siguranţă, fenomen cunoscut sub
numele de « scufundare »), limitatorul de efort (care reduce
presiunea exercitată de centura asupra toracelui) şi airbag-ul
adaptabil în două volume (care finalizează amortizarea
şocului).
– dublul senzor de şoc lateral şi airbag-ul de la
nivelul toracelui / bazinului bi-cameral, disponibil în
premieră mondială pe Noua Laguna.
Studiul accidentelor reale nu încetează să demonstreze aportul
benefic al acestor sisteme de protecţie diferite şi permite
ameliorarea acestora în permanenţă. Astfel, generalizarea SRP3 pe
piaţă ar permite reducerea cu 30% a leziunilor fatale şi a
răniţilor grav. .
Sensibilizare: Demersul Renault merge dincolo
de aspectele tehnice. Conducătorul auto rămâne actorul esenţial al
siguranţei rutiere. Sensibilizarea participanţilor la trafic este
deci o misiune prioritară. De mai mulţi ani, Renault duce
campanii de sensibilizare pe lângă toate categoriile de vârstă ale
populaţiei.
Premiera vizeaza să îi sensibilizeze pe copii şi tineri graţie
operaţiunii « Siguranţa pentru toţi », lansată în 23 de ţări. Acest
program mobilizează părinţi, copii şi profesori prin intermediul
unor acţiuni ludice şi informative.
Compania investeşte de asemenea în proprii colaboratori
încurajându-i să se comporte prudent şi responsabil prin difuzarea
« Cartei conducătorului auto a grupului Renault »
la 130 000 colaboratori răspândiţi în 30 de ţări şi prin acţiuni de
sensibilizare în luna iunie a fiecărui an cu ocazia « Lunii
Siguranţei Rutiere » şi acţiuni de formare.
În fine, Renault acţionează la nivel mondial fiind partener în
cadrul unui program dezvoltat împreună cu alţi actori mondiali în
domeniul auto. Global Road Safety Initiative (GRSI) susţine
financiar acţiuni de siguranţăa rutieră în ţările emergente.