Renault și Volvo se aliază pentru dezvoltarea de noi utilitare complet electrice. Cele două companii își unesc forțele într-un nou joint venture.
Grupul Renault, Grupul Volvo și CMA CGM își unesc forțele pentru a creare o nouă companie care să dezvolte o generație complet nouă de furgonete 100% electrice. Primul vehicul utilitar rezultat din aceeași alianță va intra în producție în 2026.
Electrificarea nu este un concept rezervat exclusiv mașinilor pentru pasageri, ci se extinde și către alte ramuri ale industriei auto. Spre exemplu, electrificarea pune deja presiune și pe industria vehiculelor utilitare, deoarece normele de poluare Euro 7 vor fi mai stricte pentru această categorie de vehicule și pentru camioanele de mari dimensiuni. De asemenea, există și restricții privind accesul acestora în orașe.
Renault Group, Volvo Group și cei de la CMA CGM se aliază pentru dezvoltarea de utilitare electrice, dată fiind cerea pieței pentru astfel de vehicule. Cele 3 entități își unesc acum forțele și anunță crearea unei companii care va avea ca obiectiv dezvoltarea unei noi generații de furgonete 100% electrice.
Inițial, Renault și Volvo vor deține câte 50% din această nouă companie, în urma unei investiții de 300 de milioane de euro, din partea fiecărei părți, în următorii 3 ani. CMA CGM a semnat o scrisoare de intenție pentru a participa la acest proiect și se presupune că va investi 120 de milioane de euro prin programul PULSE.
Noua compania ar urma să fie formată la începutul anului viitor și va avea sediul în Franța. De asemenea, producția noii generații de utilitare electrice ar urma să înceapă în 2026. Potrivit informațiilor oficiale, vehiculele utilitare ușoare vor fi construite pe o platformă nouă. Vehiculele vor oferi „capacități fără precedent de a monitoriza activitatea de livrare și performanța afacerii utilizatorilor”, reducând cu 30% costul global de utilizare.
Furgoneta va fi una compactă și va oferi o gamă largă de soluții de personalizare. Va fi disponibilă cu diferite capacități ale bateriei și va oferi, inclusiv, o versiune cu arhitectură electrică pe 800V.