Producătorii de automobile Renault și Nissan sau fost chemați în instanță în Franţa din cauza unui motor dezvoltat în parteneriat. Cele două companii sunt acuzate că un propulsor prezintă mari probleme la capitolul fiabilitate.
Este vorba despre unitatea 1.2 TCe, care se regăsește și pe unele dintre modelele Dacia. Problema acestui propulsor este legată de consumul excesiv de ulei, ceea ce poate provoca probleme de fiabilitate. Unitatea este comercializată și sub denumirea de 1.2 DiG-T pe modelele Nissan.
Avocatul implicat în acest proces, Christophe Leguevaques, a precizat că cele două companii au fost înştiinţate de existenţa unei acţiuni colective în justiţie. Aceasta a fost demarată de aproximativ 1.100 de persoane care au avut mari probleme cu motorul menționat anterior.
Este vorba mai exact de unitățile produse de Renault și Nissan în perioada 2012-2016. Modelele care s-ar fi confruntat cu această problemă ar fi Renault Clio IV, Renault Captur, Renault Scenic, Dacia Duster I și Dacia Lodgy.
Deocamdată, clienții lui Leguevaques nu încearcă să obţină despăgubiri financiare. Dar, ca un prim pas, aceștia încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor. Ei spun că producătorii ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare în service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri. Acesta a fost utilizat pe circa 400.000 de vehicule din Europa, între octombrie 2012 şi iunie 2016.
Cei de la Renault au recunoscut nu demult că acest tip de motor, produs în Spania şi în Marea Britanie, consumă prea mult ulei. Francezii au precizat la momentul respectiv că aceasta nu reprezintă un risc din punct de vedere al siguranţei rutiere. Nici o procedură oficială de rechemare în service nu a fost demarată de organismele de reglementare.
În același timp, oficialii mărcii din Hexagon nu vor demara o procedură de negociere colectivă. În schimb, vor analiza posibilitatea de a plăti despăgubiri clienţilor afectaţi de această problemă, pe baza unei analize de la caz la caz.