Renault renunță la modelul Espace, cel care a creat practic segmentul monovolumelor pe piața din Europa. Espace nu este singurul model al producătorului francez care dispare în viitorul apropiat, gama Renault urmând să fie reorganizată din temelii în perioada următoare.
Renault se pregătește să renunțe la monovolumele și sedanurile cu cifre de vânzări reduse din gama sa, urmând să se concentreze în continuare pe SUV-uri și crossovere. Informația a fost confirmată pentru Automotive News de mai multe surse din industria auto apropiate de producătorul francez.
Astfel, din gamă vor dispărea monovolumele Espace și Scenic (cu varianta Grand Scenic), dar și sedanul de clasă medie Talisman. O decizie finală privind renunțarea la aceste modele nu a fost încă luată, dar „este aproape sigur că aceste modele vor dispărea”, potrivit unei surse. Renault și-a revizuit ultima oară gama în 2009, dar aceasta încă numără între 45 și 50 de modele produse sub brandul propriu, dar și ca Dacia, Renault Samsung, Lada și Alpine.
Renault Espace s-a vândut în 1,2 milioane de exemplare de la lansarea sa în 1984. Espace a fost, practic, creatorul segmentului monovolumelor pe piața europeană. Multă vreme un simbol al industriei auto franceze, Espace nu a reușit să convingă foarte mulți cumpărători cu a cincea generați, lansată în 2015. Abia 9.561 de unități au fost comercializate în 2019, un număr nesemnificativ pentru a justifica eforturile de dezvoltare.
În aceeași situație se află monovolumele din gama compactă Scenic, din care s-au comercializat 77.507 unități în Europa în 2019, dar și sedanul de clasă medie Talisman, care a convins anul trecut doar 15.826 de cumpărători. Toate aceste modele se produc în prezent la fabrica Renault din Douai, în nordul Franței. Chiar dacă acestea vor ieși din fabricație, facilitatea de producție nu va fi închisă, ci va produce două modele noi având la bază noua platformă electrică a Alianței Renault-Nissan.
Cel mai probabil, Espace și Scenic nu vor fi regretate, mai ales că Renault va lansa în curând a doua generație a lui Kadjar. Acesta va fi construit în Spania și va avea versiuni cu cinci și șapte locuri, putând astfel înlocui monovolumele în preferințele fanilor mărcii Renault.
Restructurarea gamei Renault ar putea fi chiar mai profundă de atât, după ce șeful Designului, Laurens van den Acker, a declarat recent că Megane ar putea dispărea cu totul din gama Renault.