Renault regândește strategia pentru piața chineză. Dacia Spring rămâne în cărți

Autor: ProMotor 15 apr. 2020 Știri auto
Renault regândește strategia pentru piața chineză. Dacia Spring rămâne în cărți

Grupul Renault a anunțat o regândire a strategiei sale pentru piața chineză, urmând să se retragă din parteneriatul cu producătorul local Dongfeng. Asta va însemna că Renault nu va mai produce în China modelele Captur, Kadjar și Koleos, dar va continua să producă modele electrice, inclusiv viitoarea Dacia Spring.

Producătorul francez a anunțat că va ieși din parteneriatul cu Dongfeng și va transfera acțiunile sale la joint-venture-ul Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) către Dongfeng Motor. Compania chineză nu va mai produce, astfel, SUV-urile Captur, Kadjar și Koleos, la fabrica din Wuhan. Aceeași fabrică mai producea și grupuri motopropulsoare.

Grupul Renault se va concentra în China pe producția de vehicule comerciale ușoare (LCV), sub brandul Renault, dar și pe producerea automobilelor electrice. Renault va produce în continuare vehicule comerciale ușoare prin joint-venture-ul Renault Brilliance Jinbei Automotive. De asemenea, mașinile electrice sunt produse prin intermediul companiilor eGT New Energy Automotive (parteneriat cu Dongfeng) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle (parteneriat cu Jiangling Motors).

Schimbările anunțate de Renault pe piața chineză fac parte dintr-un nouă strategie de business al Alianței, care va fi prezentat în perioada următoare sub motto-ul „leader-follower”. Potrivit acestuia, brandul lider de piață într-o anumită regiune va fi cel promovat pe această piață, pentru a evita concurența în interiorul Alianței. Sub noua strategie, Nissan este liderul de piață în China (și, fără doar și poate, în America de Nord), Renault este lider în Europa și America de Sud, în timp ce Mitsubishi va conduce ofensiva în zona Asiei de Sud-Est.

În urma acestui plan, cei îngrijorați că Dacia Spring nu va mai fi produsă din cauza încetării parteneriatului cu Dongfeng Motor pot sta liniștiți. Dacia Spring, ca și modelul din care derivă, Renault K-ZE, nu este produs în fabrica din Wuhan al DRAC, deci nu va fi afectat de această schimbare de direcție. Renault rămâne în continuare partener cu Dongfeng în joint-venture-ul eGT, care este de fapt producătorul lui K-ZE și al viitoarei Dacii Spring. În aceste condiții, Renault va putea aloca mai multe resurse în dezvoltarea modelelor electrice, iar Dacia va fi un beneficiar din acest punct de vedere.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide