Renault prezintă oficial noul Clio facelift. Hatchback-ul francez se bucură de un design actualizat și de tehnologii noi
Renault a dezvăluit facelift-ul hatchback-ului Clio. Noua actualizare aduce un design mai agresiv, care îl integrează cu modelele lansate recent.
A cincea generație a lui Renault Clio, introdusă pe piață în 2019, primește un facelift important atât din punct de vedere estetic, cât și din punct de vedere tehnic.
Facelift-ul aplicat actualei generații de Renault Clio aduce designul într-o notă similară cu cea a modelelor mai mari din gama producătorului francez. Pe lângă un aspect împrospătat, hatchback-ul francez a primit tehnologie nouă, motoare mai eficiente și materiale sustenabile.
Exteriorul noului Renault Clio facelift este cât se poate de îndrăzneț. Designerii i-au oferit mașinii un aspect mult mai agresiv față de cel cu care eram obișnuiți până acum. În partea frontală regăsim acum o grilă mult mai lată, care îi conferă lui Clio un aspect mult mai impunător. Grila masivă este acompaniată de o priză de aer generoasă montată în partea inferioară a barei de protecție. Tot în partea frontală observăm și farurile cu design nou, cu tehnologie LED chiar și pe versiunea standard a mașinii, dar și o nouă structură pentru luminile de zi cu LED. Inclusiv sigla Renault este nouă, având o grafică nouă, specifică noii generații de modele Renault.
Și partea din spate a primit atenție, chiar dacă modificările nu sunt atât de radicale ca cele aduse părții frontale. Bara de protecție are acum prize de aer, cu toate că nu sunt deschise, care oferă mașinii un aspect mai agresiv. Difuzorul montat în partea de jos a barei de protecție are diferite finisaje în funcție de nivelul de echipare ales și, tot în funcție de versiunea aleasă, evacuarea poate fi sau nu la vedere.
Interiorul noului Renault Clio este realizat din mai multe materiale ecologice
Noul Clio facelift renunță definitiv la tapițeria din piele de origine animală. Cei care vor alege echiparea Techno vor primi scaune îmbrăcate în materiale ecologice în proporție de 60%. Acest material este inclusiv prezent pe planșa de bord și pe panourile interioare ale portierelor. Renault spune că aceste fibre sunt compuse dintr-un lemn natural provenit din mai multe păduri semi-naturale din Europa, protejate în mod ecologic.
Pe lângă materialele noi, Renault Clio facelift primește și un instrumentar digital nou, cu diagonale cuprinse între 7 și 10 inch. Volanul prezintă și el noua siglă întâlnită la exterior. Vom regăsi și un ecran central pentru sistemul multimedia Renault Easy Link, disponibil în două versiuni. Acesta poate avea diagonala de 7 inch sau de 9,3 inch. De asemenea, noul Renault Clio cu nu mai puțin de 20 de sisteme de asistență.
Vor fi disponibile 5 motorizări diferite
Noul Renault Clio va fi disponibil, pentru început, cu cinci motorizări. Dintre acestea, două sunt pe benzină, una este hibridă, una este dotată cu GPL, iar ultima este pe motorină. Cea mai mică motorizare este SCe 65, reprezentată de un motor de 1.0 litri cu trei pistoane și care dezvoltă 65 de cai putere și un cuplu de 95 Nm. Acest motor este cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte.
Apoi avem unitatea TCe 90, un motor tot cu trei pistoane, dar supraalimentat cu turbină, care produce 90 CP și 160 Nm și este cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte.
Urmează motorul TCe 100 LPG, o motorizare echipată cu o instalație GPL. În esență, este vorba despre același motor de 1.0 litri turbo cu trei pistoane, dar care livrează acum 100 de CP și 170 Nm.
Singura motorizare diesel din gamă este Blue dCi 100. Acest motor produce 100 de CP și 260 Nm, fiind cuplat la o cutie manuală cu șase trepte.
Vârful de gamă este reprezentat de motorizarea hibridă E-Tech 145. Această este alcătuită dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri cu patru cilindri și 94 CP, ajutat de două motoare electrice, totul fiind alimenta de o baterie de 1,2 kWh. Puterea totală a sistemului este de 145 CP.