Renault prezintă conceptul Emblème – Mașina care reduce emisiile de CO2 cu până la 90%
Renault a publicat primele imagini cu conceptul Emblème, viziunea mărcii asupra modului în care pot fi reduse emisiile de CO2.
Pentru a atinge zero emisii nete de carbon până în 2040 în Europa și 2050 la nivel mondial, în conformitate cu obiectivele sale, Renault caută noi moduri în care să construiască autovehicule.
Renault Emblème, care va fi prezentat de marcă la standul său de la Salonul Auto de la Paris între 14 – 20 octombrie, prezintă una dintre posibilele abordări de reducere a noxelor. Această viziune asupra unui vehicul de familie ia forma unui laborator care înglobează inovațiile dezvoltate de Renault, Ampere și parteneri pentru a îndeplini cerințele de poluare.
Plecând de la conceptul Scenic Vision H2-Tech din 2022, Renault Emblème face un pas mai departe, reducând emisiile de gaze cu efect de seră (CO2) cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent construit astăzi; până la a produce doar 5 tone de CO2 pe parcursul întregului său ciclu de viață.
Renault vrea să revoluționeze segmentul C
Pentru a atinge acest lucru, pentru acest concept s-a experimentat cu materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, materiale naturale, procese de producție bazate în întregime pe energie regenerabilă, folosirea la nivel general a unor piese reutilizate, circularitate etc. Același lucru a fost valabil și pentru alegerile tehnice, inclusiv grupul motopropulsor.
Renault vrea să inoveze în segmentul C și nu numai, iar Emblème a luat forma unui break cu design agresiv, dar elegant, eficientizat pentru o aerodinamică cât mai bună. Vehiculul are o lungime de 4,80 metri, iar Renault spune că oferă spațiu suficient pentru pasageri și bagajele acestora, chiar și pentru călătorii pe distange lungi.
Cum funcționează sistemul de propulsie al noului concept?
Renault Emblème are un grup motopropulsor electric cu două surse de energie, fiind alimentat în două moduri: de o baterie reîncărcabilă „convențională”, suficientă pentru utilizarea de zi cu zi, și de o celulă de combustie cu hidrogen pentru călătorii mai lungi. Bazată pe platforma AmpR Medium, arhitectura cu tracțiune spate găzduiește diferitele componente ale grupului motopropulsor (motor electric, baterie, celulă de combustie și rezervor de hidrogen), menținând în același timp centrul de greutate jos și o distribuție bună a maselor, declară compania.
Motorul electric de 217 CP nu folosește elemente rare, iar unitatea de tracțiune este alimentată de o baterie NMC de 40 kWh, care oferă o autonomie de câteva sute de kilometri. Celula de combustie pe hidrogen funcționează într-un rezervor de 2,8 kg, oferind puterea necesară pentru călătorii lungi, cu o eficiență maximă de aproximativ 60%.
Această configurație maximizează versatilitatea acestui tip de vehicul, care este capabil să parcurgă o distanță de până la 1.000 km fără încărcare, cu doar două opriri pentru realimentarea cu hidrogen. Renault spune că într-o călătorie tipică între Paris și Marsilia, 75% din energia electrică consumată de vehicul este produsă de celula de combustie, fără alte emisii în afară de apă.