Renault a dezvăluit noul model complet electric Megane E-Tech la IAA Mobility 2021.
Versiunea de producție are la bază conceptul Megane eVision prezentat anul trecut, și are la bază platforma CMF-EV. Totodată, noul Megane electric este primul care poartă sigla ”Nouvel R” a Renault.
Megane E-Tech Electric are formă de crossover, cântărește 1.624 kilograme și are la bază aceeași platformă modulară pe care se află și modelul Nissan Ariya. La fel ca fratele Nissan Ariya, Megane E-Tech va fi disponibil cu două capacități ale bateriei, oferind o autonomie de până la 470 km și o capacitate de încărcare rapidă de 130 kW.
Interiorul a fost reproiectat de la zero. Tabloul de bord complet digital s-a inspirat de la conceptele Trezor, Symbioz și Morphoz adoptând ceea ce Renault numește afișajul OpenR.
Un ecran de 12,3 inci este poziționat în fața șoferului și este completat de un ecran tactil de 12 inci pentru sistemul de infotainment de pe modelele cu specificații superioare. Rezoluția acestora este demnă de cele mai bune sedanuri premium, pe când versiunile mai ieftine Megane E-Tech Electric vor avea un afișaj central mai mic, de nouă inci, cu o rezoluție mai mică.
Renault Megane complet electric este ”verde” în mai multe moduri. Asta pentru că în afară de transmisia sa cu emisii zero, folosește tapițerie din țesături realizată în întregime din materiale reciclate.
Chiar și unele dintre părțile inferioare ale tabloului de bord sunt fabricate din plastic reciclat, care a fost utilizat și pentru multe componente din tabloul de bord care nu sunt vizibile. La sfârșitul ciclului de viață al Megane E-Tech Electric, 95% din vehicul va fi reciclabil.
VIDEO
Dezvoltat în cadrul Alianței, acesta este utilizat de diferiții parteneri, cu puține modificări sau deloc. Realizat pe două sit-uri diferite: în Japonia pentru Nissan și în fabrica Cléon din Franța pentru Renault.
Cunoscut sub numele de motorul electric asincron (EESM), a fost utilizat constant de Renault Group și Alianță în ultimii zece ani. Acesta va continua să fie folosit și în viitor. Are o performanță mai bună în comparație cu motoarele cu magnet permanent. Acesta nu necesită folosirea metalelor rare, reducând astfel impactul asupra mediului și costul producției pe scară largă.
Datorită designului optimizat, motorul este compact și cântărește doar 145 kg (ambreiaj inclus). Este cu 10% mai puțin decât motorul utilizat în prezent pe ZOE Fiecare Nou Mégane E-TECH Electric va fi echipat cu unul dintre următoarele motoare:
-96 kW (130 CP) și 250 Nm
-160 kW (220 CP) și 300 Nm
Echipat cu motorul e mai puternic, Renault Megane E-Tech Electric atinge 0 – 100 km / h în 7,4 secunde. Viteza maximă este de 160 km / h.